طرح درختی برای فرزندم در زرین شهر اجرا شد

لنجان- شهردار زرین شهر گفت:با توجه به اهمیت موضوع حفاظت از منابع طبیعی شهرداری زرین شهر در دوره پنجم برآن شد تا با اجرای طرح کاشت درخت برای متولدین سال ۱۳۹۶به سمت اشاعه همگانی فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی گام بردارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، میثم محمدی در آیین کاشت درختی برای فرزندم در پارک کوهستان سردار شهید حسین قجه ای با بیان اینکه درخت مظهر زیبایی، حیات و قدرت خداوند متعال به‌شمار می‌آید، اظهار کرد: تک تک درختان آیاتی هستند که قدرت و توانایی خداوند متعال را در برابر چشم ما انسان‌ها به نمایش گذاشته‌اند، چراکه هر گاه به درختان مختلف نگاه می‌کنیم، پیش از هر چیز محو جمال ظاهری آن و برگ و شکوفه و میوه‌اش می‌شویم.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: باید به این مهم نیز توجه داشت که در آیه ۸۶ سوره مائده، نابود کردن و تخریب محیط زیست به عنوان تجاوز نام برده شده است بر همین اساس باید گفت انسان‌ها در برابر خداوند و تمامی آفرینش‌ها همچون درختان مسئول هستند و باید برای حفاظت از آن تلاش کنند.

وی نجات محیط زیست و منابع طبیعی را تنها راه حفظ آینده دانست و ادامه داد: با توجه به پیشرفت روز افزون جوامع بشری شاهد هستیم که حفظ منابع طبیعی و محیط زیست بسیار کمرنگ شده در حالی  که افزایش آلاینده‌ها و گازهای مهلک و خطرناک همچون دی اکسید کربن در هوای شهرها افزایش یافته و این مسئله در گام نخست سلامت تک تک افراد را تهدید می‌کند.

محمدی اضافه کرد: در چنین شرایطی مسئله درخت و درختکاری نمود پیدا کرده چراکه تنها راه حل مناسب برای مبارزه با آلودگی‌ها ایجاد جنگل‌های مصنوعی و فضای سبز در اطراف شهرهای بزرگ و صنعتی همچون زرین شهر است.

وی عنوان کرد: ما بر این باوریم هر کس در هر جایگاهی باید در زمینه حفاظت از منابع طبیعی احساس مسئولیت کرده و آن را مسئولیتی اجتماعی قلمداد کند و با توجه به اهمیت موضوع، شهرداری زرین شهر در دوره پنجم برآن شد تا با اجرای طرح کاشت درخت برای متولدین سال ۱۳۹۶به سمت اشاعه همگانی فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی گام بردارد.

شهردار زرین شهر با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی، ضامن تحویل آینده‌ای سبز به نسل‌های آینده است، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها یکی از مهم‌ترین جامعه هدف برای حفاظت از منابع طبیعی به‌شمار می‌آیند و باید توجه داشت که تنها راه حفظ منابع طبیعی آموزش نسل‌های آینده از سنین کودکی است تا فرزندان ما از همان دوران به این موضوع حساس شوند و در سنین نوجوانی و جوانی آن گونه که شایسته است در مسیر حفظ و توسعه منابع طبیعی گام بردارند از این رو خانواده‌ها می‌توانند نقش تربیتی خود را به نحو مطلوب ادا کنند.

وی متذکر شد: قطعا اگر خطرات تخریب عرصه‌های طبیعی به مردم معرفی شود و آگاهی بخشی به درستی انجام گیرد، بسیاری از مشکلات امروزی به خودی خود مرتفع شده و دستاوردهای زیادی را به همراه خواهد داشت، بنابراین باید این دیدگاه غلط که برخی دستگاه‌ها متولی نگهداری از منابع طبیعی و محیط زیست هستند، برچیده شده و با ارایه آموزش‌های مقتضی به مردم به خصوص نسل نوجوان و جوان به عنوان میراث‌داران فردای جامعه حرکت کرد.

محمدی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های موجود در پارک کوهستان سردار شهید حسین قجه‌ای گفت: با توجه به بحث گردشگری و جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی پروژه پارک کوهستان زرین شهر؛ طراحی و اجرایی شد و در این مجموعه امکاناتی همچون زمین بازی کودکان، مجموعه آبی تفریحی، دریاچه مصنوعی، آب نما، اورژانس و کمک‌های اولیه، مسجد و نمازخانه، کافی شاپ، هاستل، سکوهای کمپینگ، پیست موتورسواری و دوچرخه سواری، پیست اسب سواری، نمایشگاه صنایع دستی، شهربازی، باشگاه تیراندازی، پینت بال، پمپ بنزین، تالارپذیرایی و …پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه پتانسیل‌های خوبی در بحث توسعه زیرساخت‌های بازی چوگان در پارک کوهستان سردار شهید حسین قجه‌ای وجود دارد، یادآور شد: با توجه به اینکه چوگان از جمله ورزش‌هایی است که ریشه در تاریخ، فرهنگ، سنن و آداب و رسوم ما ایرانیان دارد و به نوعی با خاطرات ایرانیان گره خورده با کارشناسی‌های انجام شده دریافتیم که زرین شهر از اسب‌های محلی بسیار خوبی برای راه‌اندازی این بازی ایرانی در خطه طلایی ایران برخوردار است.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: از سوی دیگر با توجه به رایزنی انجام گرفته از سوی هیئت چوگان شهرستان لنجان، زمینی در پارک کوهستان سردار شهید حسین قجه‌ای در اختیار این هئیت قرار گرفت تا با یک تیر دو نشان را زده باشیم و در کنار زمین سوارکاری و اسب‌دوانی، ورزش چوگان نیز آموزش داده شود و به نوعی در آنجا ورزش‌های چند منظوره که با اسب انجام می‌شود، صورت پذیرد.

وی با اشاره به وجود پیست موتورسواری، تیراندازی و ... در مجموعه پارک کوهستان سردار شهید حسین قجه‌ای، افزود: متاسفانه زرین‌شهر از نظر خدمات تفریحی و میزان اماکن سرگرمی بسیار ضعیف است و با توجه به پتانسیل‌های بسیار بالایی که در زرین شهر وجود دارد، باید با پرداختن به این بخش از نیازهای مردم به سمت شکوفایی و همچنین افزایش نشاط شهروندان حرکت کنیم و این ظرفیت در پارک کوهستان وجود دارد و قطعا با آماده شدن پک‌های سرمایه‌گذاری با جذب سرمایه‌گذاران این مجموعه به یکی از مجموعه‌های تفریحی بزرگ استان اصفهان مبدل خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه امروز شهرداری زرین شهر نقش حمایتی و سازنده در بخش سرمایه گذاری دارد، یادآور شد: یکی از نکاتی است که سعی شده در دوره پنجم مورد توجه قرار گیرد رفع موانع موجود بر سرراه سرمایه‌گذاران و کاهش بروکراسی اداری در زرین شهر است و قطعا با تحقق این مهم شاهد حضور سرمایه‌گذاران بیشتری در پروژه‌های سرمایه گذاری شهرداری زرین شهر خواهیم بود.

کد خبر 339149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.