13 هزار کلاس درس اصفهان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی

رییس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش استان گفت: در استان اصفهان تعداد هزار و ۳۴۰ مدرسه در قالب ۱۳ هزار و ۱۰۰ کلاس درسی آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند.

آذر کیوان امیرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن اشاره به آمادگی مدارس استان اصفهان برای استقبال از مسافران نوروزی، اظهار کرد: در بحث اسکان و تجهیز کلاس‌ها به لوازم موردنیاز اقدامات لازم از آبان‌ماه آغاز شده و همه تجهیزات در انبارهای مدارس فراهم شده اند.

وی افزود: با توجه به تعطیلی مدارس بنا بر اعلام وازرتخانه، مدارس استان اصفهان از آمادگی خدمتگزاری به همکاران فرهنگی در حوزه اسکان برخوردار است که دراین میان تعداد ۶۱۰ هزار مدرسه در شهر اصفهان در قالب ۶ هزار و ۱۵۰ کلاس درس و در سطح استان اصفهان تعداد هزار و ۳۴۰ مدرسه در قالب ۱۳ هزار و ۱۰۰ کلاس درسی آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند.

امیرپور گفت: فرهنگیان می توانند با رزروهای اینترتتی و حضوری از چهارم تا ۲۳ اسفندماه برای اسکان در مدارس اقدام کنند که برای رزرو اینترنتی، اطلاعات مورد نظر از طریق نشانی  Dbw.ir انجام می شود و همکاران فرهنگی می توانند با وارد کردن کد پرسنلی نسبت به رزرو اقدام کنند.

ستادهای فعال در شهر اصفهان

وی درباره خدمات دهی ستادهای آمادگی پذیرش مسافران نوروزی گفت: در ۶ ناحیه‌ی شهر اصفهان و در هر ناحیه یک ستاد آمادگی پذیرش مسافران نوروزی را دارند، علاوه بر این شهرداری اصفهان نیز با برخورداری از ستاد های راهنما در این حوزه فعال خواهد بود. ۳ ستاد شهرداری در ورودی خیابان کاوه، پمپ بنزین کیمیا، ورودی بهارستان و ورودی شمال شرق یزد حضور دارند که همکاران آموزش و پرورش می توانند در این ستادها مستقر شوند که بعد از آن برای استقرار در ستادها و مراکز مورد نظرشان هدایت خواهند شد. همچنین ۲ ستاد آموزش و پرورش در مرکز شهر در خیابان بزرگهمر و خیابان هشت بهشت برای این برنامه آمادگی کامل دارند.

آذر کیوان امیرپور با بیان اینکه برگزاری جلسه ها در زمینه خدمات‌دهی ستادها از آبان ماه و با هماهنگی سازمان‌های شهرداری، هلال احمر، اورژانس، نیروی انتظامی و آتش نشانی شروع شده و تعامل های بسیاری در این بخش صورت گرفته است، ادامه داد: در زمینه ثبت نام و رزرو اینترنتی، مسافران نوروزی برگه ای را دریافت کرده و به طور مستقیم به مدارس موردنظر هدایت می شوند و نیازی به حضور در ستاد نخواهندداشت اما مسافران در روش مراجعه حضوری باید در ستاد ها حضور یابند و با کنترل مدارک شناسایی و هویتی و با توجه به ظرفیت موجود در بخشی از ناحیه، پذیرش شده و برای اسکان در مدارسهدایت می شوند.

رییس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش وپرورش استان با اشاره به خدمات نرم افزار مسافر یاب در ستادها تصریح کرد: به محض پذیرش مسافران نورزوی در محل ستادها، نرم افزار مسافریاب بر روی گوشی تلفن های آنها نصب شده تا از محل ستاد برای مراجعه به مدرسه مورد نظر در محلات اصفهان با مشکلی مواجه نشده و با استفاده از این نرم افزار هدایت شوند.

امیرپور با بیان اینکه از ۲۶ اسفندماه دانش آموزان به مدارس مراجعه نمی کنند و اقلام درنظرگرفته شده در کلاس های درس از  امروز برای استفاده مسافران نوروزی توزیع می شود و از روز چهارشنبه پذیرای مسافران نوروزی خواهیم بود، خاطرنشان کرد: اصفهان در سال گذشته به نقل از وزارت آموزش و پرورش حدود ۹۵ درصد  یعنی بالاترین میزان رضایت مندی را در بخش اسکان فرهنگیان در کشور کسب کرده است ضمن اینکه در مواقع بحران و بنابه ضرورت، بالاترین استاندارد پوشش و اسکان غیر فرهنگیان نیز صورت می گیرد.

کد خبر 339143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.