ترویج فرهنگ حجاب از ضروریات امروز جامعه است

نطنز-امام جمعه نطنز گفت:ترویج فرهنگ حجاب و عفاف از ضروریات امروز جامعه دینی است.

 به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز؛حجت الاسلام روح الله امینی در خطبه های نماز جمعه این هفته نطنز با اشاره به فرارسیدن ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا و تاسیس بنیاد شهید گفت: باید بدانیم که آرامش و امنیت امروز خود را مدیون لاله هایی هستیم که اکنون در خاک خفته اند و باید در این برهه از زمان قدردان شهدا باشیم آن‌ها به منزله چراغ راهی برای روشن کردن مسیر هدایت انسان هستند و ما وظیفه‌داریم با روشن نگه‌داشتن این نور معنوی پاسداشت مقام آن‌ها باشیم.

امینی در ادامه  با تأکید بر اینکه مسلمانان به مقوله حجاب پایبند هستند، گفت: امروز مشاهده می‌شود برخی حجاب اجباری را مطرح می‌کنند که این افراد متأسفانه آگاهانه یا غیرآگاهانه علیه ارزش‌های دینی و اسلامی موضع می‌گیرند که این امر نباید در جامعه باشد.

خطیب جمعه نطنز بیان کرد: ترویج فرهنگ حجاب در جامعه یک ضرورت است از سوی دیگر پوشش مانع گسترش بسیاری از آسیب‌ها در جامعه می‌شود و این در گفتمان دینی، اسلامی‌ جایگاه والایی دارد.

وی به هفته منابع طبیعی و روز درختکاری نیز اشاره و اظهار کرد: با رجوع به آیات و روایات به روشنی می توان دریافت که در دستورات دینی به کاشتن درخت و پرهیز از شکستن شاخه درخت اشاره‌شده است، لذا باید با مشارکت همه مردم برای افزایش سرانه سبز تلاش کنیم.

کد خبر 339111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.