حجاب را با نگاه سلیقه ای نباید نگریست

شهرضا – امام جمعه شهرضا گفت: حجاب یک قانون الهی است و غیرقابل تغییر است، مجلس شورای اسلامی هم نمی‌تواند چیزی که یک قانون الهی است را به رأی بگذارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان شهرضا، با اشاره به فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: زنان جامعه رسالت بزرگی به نام مادری و مدیریت کانون خانواده را برعهده دارند.

وی با اشاره به بخش‌هایی از سخنان امام خمینی(ره) درباره مقام زن، گفت: مادری، شریف‌ترین شغل در عالم است، زیرا این کار زمینه تربیت و پرورش نسل‌های بعد را فراهم می‌کند.

امام جمعه شهرضا تصریح کرد: در شرایط فعلی گرایش بانوان به مشاغل خارج از منزل افزایش یافته است، البته این چیز بدی نیست، اما بهترین شغل برای یک زن، مادری و فرزندپروری است.

حجت الاسلام یعقوبی تربیت دینی نسل‌های آینده را در گرو شیوه تربیتی بانوان دانست و افزود: اسلام از بانوان خواسته است که فرزندانی با تقوا و دیندار، تربیت کنند.

وی با بیان اینکه حجاب یکی از مهمترین مسائل مطرح در جامعه امروزی است، اظهار کرد: حجاب، نه اختیاری است و نه اجباری، این مسئله یک حکم الهی است به همین دلیل قابل رای گیری در مجلس هم نیست.

امام جمعه شهرضا تأکید کرد: نیروهای نظامی و انتظامی و دستگاه قضایی، باید با جدیت برای حفظ حجاب در جامعه تلاش کنند.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه دشمن به دنبال همسو کردن افراد جامعه با خود است، تصریح کرد: شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی، علیه حجاب تبلیغ می‌کنند، اما در عمل خود موفق نمی‌شوند، چون زنان جامعه در عصر رضاخانی نیز از قانون کشف حجاب اطاعت نکردند.

وی گفت: دشمنان جامعه قصد دارند به خانواده، به عنوان مقدس‌ترین نهاد جامعه حمله کنند و قداست آن را از بین ببرند.

امام جمعه شهرضا با اشاره به سالروز تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در هجدهم اسفندماه، اظهار کرد: از زمان پیامبر اسلام(ص) تاکنون، مسجد مهمترین پایگاه دینی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه اسلامی بوده است.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم مساجد خالی شود، تصریح کرد: یکی از مصادیق عمران و آبادی مساجد، حضور در آن‌ها است.

وی همچنین با اشاره به سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب در ۲۲ اسفندماه، گفت: همه آنچه از آن به عنوان ارزش‌ها و اقتدار نظام اسلامی یاد می‌شود، مرهون ایثارگری شهیدان است.

امام جمعه شهرضا ادامه داد: امروز برای حفظ خون شهدا، باید به دستورات دین اسلام عمل و ز ولایت فقیه و رهبری معظم انقلاب، حمایت کنیم.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه در ایام پایانی سال باید به نیازمندان و افرادی که ماه‌هاست حقوق دریافت نکرده‌اند کمک کنیم، گفت:  وجود اختلاف طبقاتی زیبنده جامعه اسلامی نیست، به همین دلیل مردم و مسئولان باید تلاش کنند که تا جایی که امکان دارد، فاصله بین فقیر و غنی در جامعه از بین برود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر افرادی درآمدهای کلان و زندگی‌های مرفه دارند و در مقبل، افرادی هم از کمترین میزان درآمد و معاش محروم هستند.

امام جمعه شهرضا با اشاره به بخش‌هایی از تحولات منطقه خاورمیانه، تأکید کرد: مهمترین هدف نشست‌های سران آمریکا، اسراییل و شیوع عرب منطقه، مقابله با انقلاب و نظام اسلامی ایران است.

حجت الاسلام یعقوبی اضافه کرد: در شرایط حساس فعلی، باید مراقب دسیسه‌های دشمنان باشیم، زیرا آنان از هرفرصتی برای ضربه زدن به انقلاب استفاده می‌کنند.

کد خبر 339103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.