پساب بهترین منبع  برای آبیاری فضای سبز

اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان به استفاده از پساب برای توسعه درختکاری و توجه به اصلاح سیستم های آبیاری تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صبح امروز (جمعه) جمعی از مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، به بهانه روز درختکاری، درختانی به پاسداشت مقام شامخ شهدای والامقام سانحه سانچی از جمله شهید میلاد آروی در منطقه نمونه گردشگری صفه غرس کردند.

کوروش محمدی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به وضعیت آلایندگی هوا، باید به مسائل زیست محیطی بیش از پیش اهمیت داد.

وی با بیان اینکه لازمه درختکاری، تامین آب است، افزود: با توجه به محدودیت منابع آبی استفاده از پساب تصفیه شده راهکار خوبی برای آبیاری فضای سبز است، در این راستا برای این مهم بودجه مناسبی در لایحه بودجه شهرداری مد نظر گرفته شد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: با توجه به اینکه کوه صفه تا تصفیه خانه سپاهان شهر فاصله کمی دارد استفاده از این منبع، هزینه کمی در بر دارد.

محمدی با اشاره به اصلاح روش های آبیاری اضافه کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی باید به سمت استفاده از سیستم های نوین آبیاری حرکت کنیم.

اصلاح روش های آبیاری فضای سبز

 همچنین مهدی مقدری، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در حاشیه مراسم درختکاری گفت: با توجه به وجود آلاینده های زیست محیطی توجه به درختکاری بیش از پیش مهم جلوه می کند.

وی افزود: درست است که منابع آبی کمی در اختیار داریم، اما باید با اصلاح روش های آبیاری و استفاده از پساب تصفیه شده به توسعه فضای سبز شهری بپردازیم.

این عضو شورا در پاسخ به اینکه چرا همچنان شاهد هدررفت آب در فضاهای سبز شهری هستیم و برنامه شورا در این مورد چیست؟ افزود: این نکته بسیار مهمی است و به طور حتم با برگزاری کلاس های آموزشی برای کارکنان فضای سبز این دغدغه رفع می شود.

به گزارش ایمنا، در این مراسم ۳۲ اصله درخت کاج در منطقه گردشگری کوه صفه با حضور خانواده شهید آروی و جمعی از دوست داران محیط زیست کاشته شد.

کد خبر 339099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.