۳۱ فرمانده دفاع مقدس از شهرضا بودند

شهرضا - مدیر اجرایی مجمع رزمندگان غرب و شمال غرب کشور گفت: ۳۱ نفر از فرماندهان دوران دفاع مقدس، در رده‌های مختلف فرماندهی تیپ، گردان و لشکر، از رزمندگان شهرضا بودند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، ولی الله همت امشب (پنجشنبه) در مراسم یادواره سردار شهید محمدابراهیم همت و ۷۵۰ شهید این شهرستان، که در حسینیه سیدالشهداء شهرضا برگزار شد، اظهار کرد: این شهرستان در دوران دفاع مقدس شش هزار و ۲۰۰ رزمنده را به جنگ اعزام کرده است، این در حالی است که جمعیت شهرضا در آن سال‌ها حدود ۴۰ هزار نفر بوده است.

وی ادامه داد: مردم شهرستان شهرضا در دوران دفاع مقدس، ۷۵۰ شهید، هزار و ۸۰۰ مجروح و جانباز و ۱۴۰ آزاده را تقدیم انقلاب و اسلام کرده‌اند، که در نوع خود بی‌نظیر است.

مدیر اجرایی مجمع رزمندگان غرب و شمال غرب کشور با بیان اینکه ۳۱ نفر از فرماندهان دوران دفاع مقدس، در رده‌های مختلف فرماندهی تیپ، گردان و لشکر، از رزمندگان شهرضا بودند، اظهار کرد: در میان این شهدا، افرادی مانند شهید قانع بودند، که سن آن‌ها در زمانی که به ععنوان فرمانده گردان به شهادت رسید، کمتر از ۲۲ سال بود.

همت اضافه کرد: شمار رزمندگان بسیاری از استان‌های کشور، کمتر از تعداد رزمندگان شهرضا است، بنابراین این مسئله نشان می‌دهد، مردم این منطقه دارای روحیات والای ولایتمداری و انقلابی و مذهبی، هستند.

وی گفت: شهید سید ابراهیم کاظمی که از سرداران شهید شهرضا است، جایگاهی بالاتر از فرماندهی تیپ داشت، اما با تواضع در کنار سایر رزمندگان، به دفاع در برابر تهاجم بیگانه، می‌پرداخت.

مدیر اجرایی مجمع رزمندگان غرب و شمال غرب کشور اظهار کرد: شهیدان با صداقت مثال زدنی خود، هرآنچه از خدا خواستند را دریافت کردند.

همت با بیان بخش‌هایی از خاطرات شهیدان احمد متوسلیان و قانع، گفت: وظیفه ما در این زمان، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا است و اگر در این زمینه کوتاهی کنیم، باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشیم.

کد خبر 339087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.