همایش سیمای جوان در ادیان توحیدی برگزار شد

« همایش سیمای جوان در ادیان توحیدی» امروز (پنجشنبه) با حضور شهردار، استاندار و نمایندگان ادیان توحیدی در اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کشیش "آشور طبرس در" از کلیسای شرق ایران در این همایش گفت: آنچه به عنوان یک کشیش که 33 سال در کلیسای آشوری خدمت کرده‌ام، دریافتم این است که در تمام ادیان توحیدی هویت هر فرد از فرد دیگر جداست و نباید انتظار داشت این هویت مشترک باشد.

وی با تاکید بر اینکه هویت جوانان موضوعی مهم است، افزود: هر جا که به جوانان اعتماد شده نتایج مطلوبی داشته و جنگ تحمیلی یکی از مصادیق این موضوع است که در آن جوانان همه ادیان الهی با خردگرایی و عقل‌گرایی با وحدت در کنا یکدیگر درخشیدند.

کشیش طبرس با بیان اینکه در تمام ادیان الهی به نقش مهم جوانان اشاره شده است، اظهار کرد: قالب وجود هر انسانی در دوره جوانی شکل می‌گیرد و آینده جوامع بر اساس جوانان و تلاش آنان رقم می خورد.

کشیش طبرس با بیان اینکه همه کتب الهی نقش جوان را مهم میدانند، تصریح کرد: جوان کسی است که تقوا و پرهیزکاری پیشه می‌کند و در همه مراحل عبادت، خدمت به خلق خدا و اجتماع مورد قبول خدا قرار می‌گیرد و تقوا پیشه می‌کند.

وی با بیان اینکه در کتاب آسمانی انجیل تقوا ملاک کرامت و ارزش انسانی است، اظهار کرد: جوانان باید با عزمی راسخ بکوشند از بحران‌های زندگی نهراسند و در برابر حقایق دینی و اجتماعی با حق پذیری ایفای نقش کنند.

نماینده آشوریان با بیان اینکه جوانان آرمانخواه هستند، گفت: باید به جوانان کشور اعتماد کرد و اگر این اعتماد وجود داشته باشد قطعا خود آنان در امر توسعه کشور و حل مشکلات پیش‌قدم خواهند شد.

با وحدت و دوستی ایران را بسازیم

موبد بهزاد نیک‌دین، نماینده زرتشتیان اصفهان نیز در ادامه این همایش گفت: باید از همه پیام‌آوران و انبیای الهی که درود خدا بر آنها باد یاد کرد چرا که هدف همه آنها خداشناسی و یکتاشناسی، اندیشه نیک، کردار نیک و گفتار نیک بوده است.

موبد بهزاد نیک دین با بیان اینکه اگر امروز کشور در کمال امنیت و دوستی است این نتیجه شجاعت شهدا بوده است، افزود: نهال انقلاب با خون شهدا و رهبری بنیانگذار انقلاب امام خمینی ( ره) آبیاری شد و اکنون زمان ثمردهی این نهال بارور است.

وی با انتقاد از برخی اقدامات عجولانه تصریح کرد: چه کنیم که شوربختانه برخی جوانان عجول هستند و اجازه نمی‌دهند میوه این درختی که با خون شهدا آبیاری شده به ثمر برسد.

موبد نیک دین با بیان اینکه جوانان باید قدر این انقلاب که با زحمت فراوان به دست آمده را بدانند، اظهار کرد: آینده از آن این سرزمین اهورایی است و هویت ایرانی و اسلامی را جوانان ایرانی باید حفظ کنند.

موبد نیک دین با تاکید بر اینکه برتری در زرتشتی بودن یا یهودی و مسیحی یا مسلمان بودن نیست، اظهار کرد: برتری در تقوای الهی و داشتن گفتار و کردار و اندیشه نیک است جرا که ادیان الهی همگی یک هدف دارند که آن هم خداشناسی است.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ بی مهری و بی محبتی و تعصب از پیروان اسلام نسبت به دیگر ادیان الهی ندیده‌ام، افزود: این نشانه حرکت انقلابی است که هر کس بتواند اعتقادات خود را به راحتی بیان کند.

نماینده زرتشتیان اصفهان با انتقاد از دین گریزی برخی جوانان تصریح کرد: متاسفانه این امر بخاطر این است که جوانان امروز  در دین کنکاش نمی‌کنند و به حرف روحانی یا کشیش بسنده می‌کنند که عدم دستیابی آنها به اطلاعات صحیح ادیان منجر به دین گریزی برخی از آنان شده است

موبد نیک دین با بیان اینکه جوانان پیرو ادیان الهی باید به ایرانی بودن خود افتخار کنند، افزود: زرتشتیان سرزمین اهورایی ایران را سرزمین و خانه خود می‌دانند و همواره به آن در هر کجای دنیا که باشند افتخار می‌کنند.

نماینده زرتشتیان اصفهان با تاکید بر اینکه باید با وحدت و دوستی ایران را بسازیم، افزود: جوانان زرتشتی به اندیشه نیک، کردار نیک و پروردگار یکتا و پیام آوری زرتشت از جانب خداوند و زندگی پس از مرگ اعتقاد دارند و با وحدت به فکر ساختن ایران هستند.

جوانان ادیان توحیدی بیش از آنکه تابع دین باشند تابع وطن هستند

نماینده کلیمیان در ادامه این همایش گفت: به هیچ وجه جوانی یا برنایی نشانه ضعف، بی تدبیری یا بی تجربگی نیست.

بیژن خاکشور با بیان اینکه در طول تاریخ پیامبران جوان تاثیرات شگرفی در تبلیغ دین ایجاد کرده اند افزود: در تمدن مصر یوسف پیامبر جوانی است که به اسیری برده شد و از سیاهچال و حقارت به صدارت رسید و یک قوم را از قحطی نجات داد.

وی با اشاره به اینکه یوسف پیامبر جوانی بود که نفس خود را زیرپا گذاشت و با طبع بالای خود عظمت یک انسان را نشان داد، اظهار کرد: اینها چیزی جز عظمت جوانی نیست و وقتی ادیان الهی بر واژه برنایی تاکید دارند منظورشان اقتدار جوانی است.

نماینده کلیمیان با بیان اینکه سلیمان نبی (ع) در جوانی به پیامبری رسید و یک جامعه را نجات داد، تصریح کرد: نه فقط در دین یهود بلکه در تمام ادیان الهی نماد تلاش و عقلانیت جوانان وجود دارد.

خاکشور با تاکید بر اینکه جوانان بسیاری از ادیان الهی در ایران جان خود را برای اعتلای وطن بخشیدند، گفت: اینکه یک جوان عمر طولانی خود را رها می کند و برای کشورش آن را از دست می‌دهد بسیار ارزشمند است و تمام ما اعم از زرتشتی، بودایی، کلیمی، مسیحی و یهودی همگی رو به یک سوی داریم و جوانان ادیان الهی بیش از آنکه تابع دین باشند تابع وطن هستند و زنده باد ایران، زنده باد ایران جوان.

تبلیغ صحیح دین به محبت، احترام و برادری می‌انجامد

نماینده ارامنه اصفهان نیز در این همایش با بیان اینکه کسانی که می‌گویند ادیان متفاوت از بزرگترین مسائل بحث آور و اختلاف آفرین جهان است و نمی‌توان آنها را گردهم جمع کرد کاملا در اشتباه هستند، گفت: باید این افراد چشمان خود را به سوی این کشور فوق العاده متمرکز کنند و کشوری را ببینند که برای همه جهان اعتماد و امنیت و صلح دارد.

اسقف اعظم ارامنه با تاکید بر اینکه نسل جوان نقشی بنیادی و منحصر به فرد ایفا می کنند افزود: جوانان نه تنها به مراقبت و توجه نیاز دارند بلکه باید به طور مستمر و همیشگی جزء دغدغه‌های ما باشند.

وی با بیان اینکه برخی جوانان از دین و مذهب بی اطلاعند که دلیل آن مشخص نیست، اظهار کرد: باید بررسی کرد که این موضوع به چه دلیلی است آیا به خاطر رفتار والدین، روحانیون، مسئولان یا بی تفاوتی شخصی خودشان است و باید درمان این معضل را پیگیری کرد.

نماینده ارامنه اصفهان با تاکید بر اینکه وظیفه ما است که نسل جوان را مورد توجه قرار دهیم، افزود: باید آنان را در مسیر راستین و صحیح قرار داد و آنان را با دانسته های صحیح پربار کنیم تا مدافع و فرشته ادیان توحیدی گردند.

کد خبر 339081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.