راه و شهرسازی به تعهداتش در قبال حیات وحش موته عمل نکرد

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: اداره کل راه و شهرسازی با توجه به اجرای طرح دو بانده کردن جاده موته – گلپایگان هنوز به تعهداتش در خصوص ایمن‌سازی جاده‌ها برای سلامت حیات وحش این منطقه اقدام نکرده است.

مرتضی جمشیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه استان اصفهان با دارا بودن ۳۰ درصد از حیات وحش کشور از ظرفیت خوبی برخوردار است، اظهار کرد: محیط زیست وظیفه حفظ و حراست از گونه‌های جانوری را دارد و همه توان خود را در این زمینه بکار گرفته است.

وی با بیان اینکه کمبود محیط بان منجر به افزایش شکار در حیات وحش اصفهان شده است، افزود: از سوی دیگر باید توجه داشت که اجرای برخی از پروژه‌های راه و شهرسازی مخاطراتی را برای حیات وحش استان اصفهان ایجاد کرده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه دو بانده کردن محور موته – گلپایگان یکی از طرح‌های آسیب رسان به حیات وحش این منطقه است، گفت: بازسازی این جاده منجر به افزایش سرعت تردد در این محور شده که به شدت تهدید کننده جان حیوانات حیات وحش این منطقه است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۵۰۰ راس آهو، ۸۵۰۰ راس قوچ و میش و دو هزار راس کل و بز در حیات وحش موته زندگی می‌کنند،‌ افزود: با توجه به اجرای پروژه دو بانده کردن محور موته – گلپایگان منجر به تلف شدن ماهانه سه راس دام می‌شود.

جمشیدیان تصریح کرد: باید توجه داشت که علایمیکه در این محورنصب شده است کارایی مناسب را نداشته و اداره کل راه و شهرسازی با توجه به اجرای طرح دو بانده کردن جاده موته – گلپایگان هنوز به تعهداتش در خصوص ایمن‌سازی جاده‌ها برای سلامت حیات وحش این منطقه اقدام نکرده است.

کد خبر 339068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.