آغاز به کار دفتر همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی با آلمان در اصفهان

مدیر روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از آغاز به کار دفتر هماهنگی همکاری دانشگاه های علوم پزشکی ایران با آلمان در اصفهان خبر داد.

به گزار ش ایمنا و به نقل از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، حمید میرمحمد صادقی با اعلام این خبر افزود: این دفتر با هدف هماهنگی و تسهیل ارتباط و همکاری دانشگاه های علوم پزشکی ایران با دانشگاه های آلمان در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه فعالیت این دفتر پس از برگزاری همایش بزرگداشت روز علم ایران و آلمان در پنجشنبه ۱۰ اسفند، آغاز به کار کرده است، افزود: این همایش به منظور همکاری های مشترک و توسعه بحث های علمی و تحقیقاتی در هر دو کشور با حضور استادان و پژوهشگران ایرانی و آلمانی برگزار شد.

میرمحمدصادقی با اشاره به حضور حدود ۳۵ نفر از نمایندگان وزارت علوم، دانشگاه های برتر و بزرگ و مراکز پژوهشی آلمان در این همایش گفت: دانشگاه های ایران از سال های پیش همکاری علمی و پژوهشی زیادی با آلمان داشتند و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز طرح های مشترکی درباره روان تنی، عقب افتادگی ذهنی و بیماری های خود ایمن با دانشگاه های فرایبورگ، هامبورگ و مونیخ دارد.

وی همچنین به تفاهمنامه همکاری بین وزارتخانه های علوم ایران و آلمان برای گسترش همکاری های علمی و تحقیقاتی اشاره و اظهار کرد: مذاکره هایی نیز برای اعطای پژوهانه (گرنت) به استادان ایرانی و آلمانی برای اجرای طرح های مشترک از سوی دو کشور صورت گرفته است.

مدیر روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مسئول تسهیل روابط دانشگاه های ایران با آلمان، اتریش، ژاپن و کره جنوبی است، افزود: این دانشگاه در سال های اخیر به ویژه بعد از برجام گام های بلندی را برای توسعه همکاری های بین المللی برداشته است.

وی توسعه روابط بین المللی با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی را یکی از بسته های ۱۲ گانه طرح تحول نظام سلامت در حوزه آموزش علوم پزشکی برشمرد و تاکید کرد: تبادل استاد و دانشجو، شبکه سازی، همتایابی پژوهشگران خارجی برای انجام تحقیقات و برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت مشترک از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه است.

میرمحمدصادقی خاطرنشان کرد: سال آینده همایش بزرگداشت روز علم ایران و آلمان در آلمان برگزار خواهد شد.

بهبود و افزایش روابط بین المللی بویژه در دوران پس از اجرایی شدن سند برجام، سطوح همکاری های علمی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور از جمله استان اصفهان را افزایش داده و فرصتی برای بهره وری از یافته های جهانی ایجاد کرده است.

در این راستا دانشگاه های استان اصفهان روابط علمی، فناوری و فرهنگی خوبی با بسیاری از دانشگاه های معتبر دنیا به ویژه در اروپا از جمله آلمان، فرانسه، اتریش، سوئیس و آسیای شرقی از جمله ژاپن، کره جنوبی و چین برقرار کرده اند.

کد خبر 339009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.