فضای سبز، مهمترین زیرساخت اجتماعی شهری است

لنجان-شهردار چرمهین گفت: هدف از کاشت نهال در هفته منابع طبیعی و روز درختکاری تنها اشاعه فرهنگ صیانت از منابع طبیعی بوده و معتقدیم با حمایت از منابع طبیعی به عنوان میراث ملی می‌توان آن را به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، شهاب ثابت راسخ در آیین درختکاری شهر چرمهین با اشاره به نگاه دین مبین اسلام به درختکاری اظهار کرد: با نگاه به آیات قرآن کریم و روایات و سیره زندگی اهل بیت (ع) می‌بینیم، هیچ مکتبی همانند دین مبین اسلام به طبیعت و محیط زیست اهمیت نداده است.

وی افزود: در بسیاری از آیات قرآن کریم، خداوند متعال انسان را به مطالعه در خصوص طبیعت فراخوانده و این مهم نشان از اهمیت محیط زیست دارد و پس از مطالعه این آیات می‌نگریم که سرنوشت انسان به گونه‌ای رقم خورده که در دامان طبیعت رشد کند و به آن نیازمند باشد .

شهردار چرمهین تصریح کرد: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز همواره مسایل زیست­‌ محیطی را در اولویت مسایل کشور می‌­بینند و همه شاهد هستیم با فرا رسیدن هفته منابع طبیعی ایشان شخصا به کاشت درخت اقدام کرده و معمولا بر ضرورت این مسئله و اهمیت و نقش آن در آبادانی کشور و نشاط و شادابی جامعه تأکید می‌کنند.

ثابت راسخ اضافه کرد: باید توجه داشت خداوند متعال انسان‌ها را مأمور به آبادی و عمران زمین قرار داده است و عمل نکردن به این مسئله منجر به خسارت­‌های غیر قابل جبرانی خواهد شد، بنابراین باید توجه داشت حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی و عرصه‌های سبز یک وظیفه همگانی است که همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

وی فضای سبز را یکی از مهمترین زیرساخت‌های اجتماعی شهری دانست و عنوان کرد: نقش فضای سبز و درختان در حفظ محیط زیست شهری بر کسی پوشیده نیست و با توجه به صنعتی بودن شهرستان لنجان درختان نقش بسیار مهمی را در زندگی ایفا می‌کنند.

شهردار چرمهین خاطرنشان کرد: درختان به منزله ریه‌های یک شهر تلقی می‌شوند و نقش مهمی در تامین سلامت تک تک شهروندان دارد از این رو شهرداری چرمهین به کاشت و نگهداری درختان و فضای سبز شهری نگاهی ویژه دارد، چراکه در چنین شرایطی مسئله درخت و درختکاری تنها راه حل مناسب برای مبارزه با آلودگی‌ها است.

وی تاکید کرد: هدف از کاشت نهال در هفته منابع طبیعی و روز درختکاری تنها اشاعه فرهنگ صیانت از منابع طبیعی بوده و معتقدیم با حمایت از منابع طبیعی به عنوان میراث ملی می‌توان آن را به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

ثابت راسخ افزود: کاشت یک درخت توسط هر یک از ما تنها اهمیت به کار و جنبه فیزیکی آن نیست، بلکه یک نوع تربیت و نگاه به طبیعت و محیط پایدار است و با توجه به اینکه شهرداری در بسیاری از عرصه‌ها تاثیرگذار بوده، بخش درختکاری و حفاظت از فضای سبز شهری نیز یکی از این عرصه‌ها که همواره در این حوزه فعالیت می‌کند و این مسئله نشان از اهمیت موضوع درخت و درختکاری دارد.

کد خبر 338941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.