کمیته امداد هیچ هزینه‌ای برای دیگر کشورهای صرف نمی‌کند

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به شایعات مطرح‌شده در خصوص ارسال کمک‌های مردم به کشورهای دیگر گفت: کمیته امداد هیچ هزینه‌ای در کشورهای دیگر صرف نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا شیران پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در نشست خبری سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با تأکید بر نقش خبرنگاران در فرهنگ‌سازی کار خیر اظهار کرد: ۱۴ اسفند سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و روز احسان و نیکوکاری نام‌گذاری شده است و هرسال از ۱۲ تا ۱۸ اسفند به‌صورت نمادین و برای یادآوری نیازمندان و خیرین به‌عنوان هفته نیکوکاری نام‌گذاری می‌شود.

وی بابیان اینکه خانواده‌های تحت حمایت الزاماً خانواده بی‌اثر و مصرف‌کننده نیستند، گفت: ۲۰ درصد از تولیدات کشاورزی، ۱۷ درصد صنایع‌دستی و ۵۰ درصد تولید فرش کشور توسط افراد تحت پوشش کمیته امداد تولید می‌شود درحالی‌که ۵ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و اثرگذاری این افراد باعث افتخار است.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان از اجرای طرح هم‌افزایی خیرین و کمیته امداد در ارائه ۱۰ درصد خدمات به مددجویان این نهاد خبر داد و گفت: در این زمینه خیریه‌ها بسیار فعال بودند و طبق اعلام کمیته امداد کشور، اصفهان رتبه اول را کسب کرده است.

۲۵ هزار کودک تحت پوشش کمیته امداد هستند

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵ هزار فرزند در اصفهان تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت:  این در حالی است که اگر از هر چهار خانواده یک فرزند را تحت حمایت خود درآورند همه فرزندان ما توانمند خواهند شد.

شیران با اشاره به اینکه ۲۴ میلیارد تومان از محل صندوق‌های صدقات در ۱۱ ماهه امسال جمع آوری شده است، ادامه داد: با تقسیم این هزینه‌بر  ۱۰۰ خانوار تحت حمایت به هر خانواده ۲۴ هزار تومان می‌رسد و این در حالی است که یک فرد تحت حمایت مخارج متنوعی دارد.

مدیرکل کمینه امداد امام (ره) استان اصفهان با تقدیر از حمایت دولت و مجلس گفت: امسال یارانه افراد تحت حمایت سه برابر شد و میانگین پرداخت کمیته امداد از ۷۰ هزار تومان در سال گذشته به ۲۰۰ هزار تومان رسید همچنین بسیاری از هزینه‌ها از طریق کمک‌های دولتی تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه پرداخت صدقات روش سنتی است، ادامه داد: در بخش دیجیتال فعالیت‌های بسیار خوبی ازجمله ساخت اپلیکیشن کمیته امداد برای پرداخت دیجیتال انجام‌شده که تا خردادماه تکمیل می‌شود. در حال حاضر ۵۰ درصد پرداخت‌های کمیته امداد مانند طرح اکرام محسنین با رقمی بالغ‌بر ۲۵ میلیارد تومان به‌صورت کاملاً دیجیتال پرداخت می‌شود.

صندوق‌های صدقات اصفهان ایمن‌سازی شد

وی با اشاره به سرقت از صندوق‌های صدقات معابر گفت: عمده صدقات ما از صندوق‌های خانگی و صندوق‌های تعبیه‌شده در مکان‌های سربسته تأمین می‌شود، تعداد کل صندوق‌های صدقات به ۵۰۰ هزار عدد می‌رسد که همه آن‌ها تا یک ماه پیش ایمن‌سازی شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به اینکه رویکرد کمیته امداد توانمندسازی افراد تحت پوشش است، اظهار کرد: در حال حاضر خانواده‌ای که توانایی کار داشته و مشغول به کار نباشد تحت پوشش کمیته امداد نیست و تمام افراد پس از توانمندسازی از تحت پوشش خارج می‌شوند،  ۶۳۰۰ طرح اشتغال انجام‌شده و ۴۴ هزار طرح اشتغال به‌صورت جاری انجام می‌شود و برخی از افراد شاغل به علت پایین بودن درآمد همچنان تحت حمایت ما هستند و به‌محض رسیدن درآمد به حداقل حقوق اداره کار حمایت ما از آن‌ها قطع می‌شود، کاهش خانواده های تحت حمایت از بیش از ۱۰۰ هزار خانواده به کمتر از ۹۰ هزار خانواده نشان دهنده همین مسئله است.

وی تعداد فرزندان یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان اصفهان را هفت هزار نفر اعلام کرد و گفت: هر کودک یتیم اصفهانی به صورت میانگین بین ۸ تا ۱۰ حامی دارد و هر فرزند ۲۳۰ هزار تومان دریافت می‌کند. از ۱۷ هزار فرزند "محسنین" هشت هزار نفر حامی دارند و به ‌صورت میانگین ۵۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

۴۱۰۰ پایگاه برای جشن نیکوکاری دایر می‌شود

شیران در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته شش میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در جشن نیکوکاری جمع آوری شده است، اظهار کرد: عمده این مبلغ در مدارس جمع‌آوری و صرف دانش‌آموزان نیازمند همان مدارس می‌شود.

وی تصریح کرد: امسال نیز ۴۱۰۰ پایگاه به مناسبت جشن نیکوکاری در استان دایر می‌شود.

وی با اشاره به شایعات مطرح‌شده در خصوص ارسال کمک‌های مردم به کشورهای دیگر تصریح کرد: کمیته امداد هیچ هزینه‌ای برای دیگر کشورهای صرف نمی‌کند و حتی برای زلزله کرمانشاه۳۵۰ میلیارد تومان کمک‌های مردمی در صندوق‌هایی که عنوان زلزله کرمانشاه روی آن‌ها درج‌شده بود جمع‌آوری شد و کمک‌های مردم برای ایتام و نیازمندان هیچ مصرفی غیر از نیازمندان ندارد.

شیران تأکید کرد: تیم بازرسی درونی کمیته امداد یکی از قوی‌ترین بازرسی که علاوه بر سازمان بازرسی کشور عملکرد سازمان را بررسی می‌کند. همچنین گروه بررسی مفید راهبر که تیم بررسی دفتر مقام معظم رهبری هستند با استقرار یک‌ماهه در سازمان، تمامی مدارک را بررسی و در صورت مشاهده تخلفات آنها را گزارش می‌کنند.

کد خبر 338836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.