اصلاح جاده‌های پرخطر اصفهان در دستور کار قرار گیرد

فرماندار اصفهان ایمن‌سازی جاده‌های استان را امری مهم خواند و گفت: طی دو هفته آینده شاهد افزایش حجم تردد در جاده‌های استان خواهیم بود و ضروری است که احیا و بازسازی جاده‌های پرخطر موردتوجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد رضوانی نائینی ظهر امروز (دوشنبه) در جلسه مشترک ستاد اجرایی خدمات سفر و شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان اصفهان با بیان اینکه سال ۹۶ برای مردم ایران سالی پر از حوادث تلخ بود، اظهار امیدواری کرد در سال ۹۷ شاهد هیچ‌گونه بحرانی در کشور نباشیم.

وی با بیان اینکه به طور یقین ستاد خدمات سفر نوروزی اصفهان طی سال‌های گذشته هماهنگ‌ترین ستاد در کشور بوده است، افزود: از این رو از همه دستگاه‌های اجرایی، خدماتی، درمانی و امنیتی قدردانی به عمل می‌آید.

فرماندار اصفهان با بیان اینکه اصفهان دارای بیشترین جاذبه تاریخی کشور بوده و ارزشمندترین جاذبه‌های این شهر نیز شهدا هستند،‌ اضافه کرد: باید توجه داشته باشیم که امنیت و آرامش امروزمان را مدیون شهدا هستیم.

وی تقویت روحیه امید به زندگی را لازمه جامعه فعلی دانست و گفت: در این راستا سعی داریم با اجرای برنامه‌های نشاط آور در ایام نوروز امید به زندگی را در بین شهروندان و گردشگران اصفهان تقویت کنیم.

رضوانی نائینی با تاکید بر اینکه در طول سال نیز ایجاد روحیه امید به زندگی و آینده باید در صدر فعالیت‌های دستگاه‌های خدماتی و فرهنگی قرار گیرد، افزود: همچنین ایجاد محیط سالم همراه باشادی و نشاط برای هموطنان باید جزء اهداف ستاد اجرایی باشد.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز زیباسازی شهر، حضور نیروهای امدادی و انتظامی در جاده‌ها و اجرای برنامه‌های شاد می‌تواند امنیت روحی و روانی را برای مسافران و شهروندان ایجاد کند، اضافه کرد: همچنین مسئولان باید آمادگی لازم برای مدیریت بحران را داشته باشند و هماهنگی بین ستاد اجرایی سفر و مدیریت بحران در اولویت قرار گیرد.

فرماندار اصفهان با بیان اینکه اتحادیه‌ها نیز باید در ایام نوروز نسبت به فعالیت‌ واحدهای صنفی توجه بیشتری داشته باشند، تصریح کرد: سازمان هواشناسی نیز باید با پیش‌بینی‌های درست در برنامه‌ریزی سفر به مردم کمک کند.

وی ایمن‌سازی جاده‌های استان اصفهان را نیز امری مهم خواند و گفت: طی دو هفته  آینده شاهد افزایش حجم تردد در جاده‌های استان خواهیم بود و ضروری است که احیا و بازسازی جاده‌های پر خطر موردتوجه قرار گیرد.

آماده‌باش کامل نیروهای امداد و نجات استان اصفهان در ایام نوروز

همچنین محسن مومنی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با بیان اینکه نیروهای امدادی هلال احمر استان از ۲۵ اسفند سال جاری تا ۱۶ فروردین ۹۷ همچون سال‌های گذشته در پایگاه‌های امداد و نجات نوروزی مستقر می‌شوند، اظهار کرد: برای این طرح دوره‌های آموزشی مورد نیاز برای امدادگران برگزار شده و تجهیزات مورد نیاز برای آنها تامین شده است.

وی با بیان اینکه در ورودی‌های شهر اصفهان نیز همه پایگاه‌های امداد و نجات به صورت آماده باش کامل قرار دارند، گفت: اسکان اضطراری مسافران، امدادرسانی به مسافرانی که دچار حادثه شده‌اند و امدادرسانی به شهروندان اصفهان در دستور کار نیروهای هلال احمر در ایام نوروز قرار دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با اشاره به راه‌اندازی پایگاه‌های سلامت هلال احمر در کمپ‌های استقرار مسافران اظهار کرد: در این پایگاه‌ها نسبت به کنترل قند و فشار خون اقدام می‌شود.

"نوروزگاه" در چهار نقطه شهر اصفهان برپا می‌شود

همچنین روح‌الله سیدالعسگرین، دبیر ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه نوروز ۹۶ حدود یک میلیون و ۹۵۵ هزار نفر گردشگر وارد شهر اصفهان شده است، اظهار کرد: در نوروز سال گذشته ۱۸۰ هزار نقشه توسط اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان در بین گردشگران توزیع و هشت نمایشگاه صنایع دستی نیز به منظور تسهیل دسترسی مسافران در شهر اصفهان برپا شد.

وی با بیان اینکه برای سال جاری عمده برنامه‌ریزی‌ها برای ساماندهی گردشگران اصفهان در منطقه شرق اصفهان انجام شده است، گفت: برای سال جاری نیز ۹۰ هزار نقشه راهنما و راه‌اندازی ۹ نمایشگاه صنایع دستی در دستور کار قرار گرفته است.

دبیر ستاد خدمات سفر اصفهان با بیان اینکه برنامه "نوروزگاه" نیز در چهار نقطه شهر اصفهان اجرایی می‌شود، گفت: اجرای بازی چوگان به مدت یک هفته در میدان نقش جهان نیز از دیگر اقدامات در دستور کار ستاد خدمات سفر اصفهان در ایام نوروز است.

وی توسعه و تجهیز سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها را نیز از دیگر برنامه‌های در دستور کار ستاد خدمات سفر در نوروز ۹۷ اعلام کرد و افزود: معاون رییس جمهور در این زمینه تاکید زیادی داشته است.

سیدالعسگرین همکاری بین بخشی در اصفهان را راز موفقیت جذب گردشگران در این شهر طی سال‌های اخیر دانست و اضافه کرد: به دنبال این هماهنگی‌ها برای نوروز ۹۷ بیش از شش مرکز اقامتی مجور فعالیت دریافت کردند که توسعه این مراکز کمک قابل توجهی به جذب گردشگران می‌کند.

کد خبر 338826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.