نمایشگاه بین المللی، میزبان دستاوردهای زندانیان اصفهان

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای زندانیان گفت: این نمایشگاه از ۲۳ تا ۲۸ اسفندماه در محل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان برگزار می‌شود که نمونه آن در کشور کمتر سابقه داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسدالله گرجی زاده ظهر امروز در جلسه توزیع سبد کالا بین خانواده زندانیان استان اصفهان ضمن تبریک ایام نیکوکاری اظهار کرد: متاسفانه در جامعه امروز آسیب‌های فراوانی متوجه خانواده زندانیان است و مشکلات بسیاری اعم از اقتصادی و اجتماعی گریبانگیر این خانواده‌ها است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در اظهاراتشان به این امر اشاره کردند که آسیب‌های جامعه بسیار نگران کننده است، افزود: سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی نیز در گفته‌های خود به پایین آوردن جرم مواد مخدر اشاره کرده اما گفته است که جرم سرقت امروزه در صدر جرایم کشور قرار گرفته است.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان گفت: در بحث اشتغال زندانیان باید با جدیت بیشتر و همکاری بیشتر دستگاه‌ها وارد عمل شد که انجمن حمایت از زندانیان استان به خوبی در راستای این اشتغال فعالیت کرده است اما نیاز بیشتری برای کمک همه جانبه به مجموعه زندان‌های استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه نگاه استاندار در این امر استفاده از خیرین و افراد صاحب فکر استان است، اظهار کرد: در مجموعه زندان‌های استان برای هفت هزار زندانی ایجاد اشتغال کردیم و تا امروز مبلغی حدود ۶ میلیارد تومان به زندانیان استان حقوق داده شده است.

گرجی زاده با تاکید بر اینکه خانواده زندانیان به شدت در معرض آسیب‌های مختلف هستند که توجه بیشتر مسئولان را می‌طلبد، افزود: مشکلات خانواده‌های زندانیان در شهرستان‌ها بیشتر از مرکز استان است، علاوه بر مشکلاتی که خارج از زندان خانواده زندانیان با آن درگیر هستند، باید هر چه می‌توانیم به اشتغال زندانیان کمک کنیم تا باعث کاهش نزاع و درگیری‌ها در زندان‌ شود و سلامت این مکان را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه در مورد حمایت‌های بیشتر در مجموعه زندان‌های استان منتظر مساعدت دادستان هستیم، گفت: با توجه به بالا رفتن جرایم در جامعه، استان نیز به تبع این موضوع با افزایش جرایم رو به رو بوده است، مجموعه زندان‌ها نیازمند حمایت بیشتر دستگاه‌های استان است.

گرجی زاده با اشاره به اینکه نمایشگاهی از دستاوردهای زندانیان از ۲۳ تا ۲۸ اسفندماه در نمایشگاه بین‌المللی استان برگزار می‌شود، گفت: این نمایشگاه دستاوردهای زندانیان زندان‌های استان اصفهان را به نمایش خواهد گذاشت که این امر در کشور کمتر سابقه داشته است و این موضوع دستاورد خوبی برای به نمایش گذاشتن تولیدات زندانیان و ارج نهادن به بحث اشتغال آنان خواهد بود.

کد خبر 338782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.