"شش دانگ" کار را بشناسید و واردش شوید

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به تفسیر مفهوم «تجارت»  گفت: آقای عسگر اولادی، از برجسته ترین بازرگانان ایرانی "ت" این کلمه را تجربه، "ج" را جسارت، "ا" را اعتماد به نفس، "ر" را رحمانیت و "ت" را توکل می دانستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن کریمیان شامگاه شنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی آینده با محوریت آینده شغلی در دانشگاه اصفهان اظهار کرد: اگر فعالیتی را به صورت "شش دانگ" می شناسید واردش شوید، اما اگر تنها سه دانگ از آن را می دانید، شکست می خورید.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان با بیان به اینکه در راه اندازی کسب و کار نباید به دنبال "خاص" بودن محصول باشید، افزود: مهم این است که ایده شما بتواند نیازی را رفع کند.

کریمیان با بیان اینکه کار تیمی رکن مهمی در فعالیت های کارآفرینانه است، گفت: خصوصیت تیم این است که یکدیگر را نباید قضاوت کنند.

وی با تشریح تیپ های شخصیتی برای یک کار تیمی افزود: برخی افراد اجتماعی هستند و مسئولیت پذیری بالایی دارند و برای فعالیت های تیمی مناسب هستند، همانند افرادی که پس از وقوع زلزله، راهی مناطق شدند تا امدادرسانی کنند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان اضافه کرد: برخی اشخاص تیپ هنری دارند، این افراد ممکن است مدل مو و یا لباس خاصی داشته باشند، اما چنین افرادی تمامی زوایا و قضایا را بررسی و حتی با اشیا صحبت می کنند، این افراد برای فروشندگی بسیار مناسب هستند.

کریمیان دیگر افراد را دارای تیپ شخصیتی واقع گرا دانست و گفت: این افراد همیشه مغرور هستند، از کودکی شان به کار با ابزار علاقمندند، دوست ندارند با مشتری صحبت کنند، اما به مُهر و امضایشان بسیار متعهد هستند. زمانی که می خواهید با این افراد فعالیت کنید باید مراحل پیشرفت را پله پله به او نشان دهید در غیر این صورت با چالش روبرو می شود.

وی ادامه داد: برخی از افراد تیپ قراردادی دارند و مانند کارمندان بانک خیلی با نظم عمل می کنند، این افراد در عملیات های مالی بسیار خوب و دقیق هستند و به کارهای جسمانی علاقه ای ندارند، برخی دیگر نیز جستجوگر  و برای واحدهای تحقیق و توسعه بسیار مناسب هستند، البته ممکن است گوشه گیر باشند و با کسی صحبت نکنند.

به گزارش ایمنا، به مناسبت گرامی داشت روز جهانی آینده، نشست علمی با محوریت آینده شغلی به همراه معرفی ایده ها و شبکه سازی استارت‌آپ‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و کارآفرینان شهر اصفهان برگزار شد.

کد خبر 338710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.