تقاضای مسکن سال ۹۷ افزایش می‌یابد

یک تحلیلگر بازار مسکن با بیان اینکه میزان تقاضای بازار مسکن اصفهان در سال ۹۷ رو به تزاید می رود، گفت: سهم تقریبی بخش مسکن در هزینه خانوار ۳۵ درصد، ثروت خانوار ۸۰ درصد و در اشتغال ۱۴ درصد است.

به گزارش ایمنا به نقل از اتاق بازرگانی اصفهان بهروز ملکی در سمینار  چشم انداز و تحلیل بازار مسکن، بورس و طلا و ارز در سال ۹۷، اظهار کرد: کل نیاز مسکن در دوره زمانی ۱۳۹۶-۱۴۰۵  افزایش موجودی خانه  ۵.۶ میلیون واحد مسکونی و تخریب و نوسازی  ۲.۲ میلیون واحد مسکونی است.

وی نکات کلیدی استراتژی سرمایه گذاری در بازار مسکن را تشریح کرد و گفت: ورود به این بازار ساده ولی خروج به خصوص در رکود، مشکل است. زمانی که رشد قیمت در آینده را پیش بینی می کنید و توان کافی خرید ندارید، پیش خرید مناسب است. هرچقدر در رونق، افزایش قیمت شدیدتر باشد، ساخت و ساز بیشتر و رکود بعدی شدیدتر خواهد شد. روند حرکت سینوسی بازار مسکن ادامه خواهد یافت.

این تحلیلگر بازار مسکن اضافه کرد: بازار مسکن اصفهان در سال ۱۳۹۷ میزان تقاضا رو به تزاید است.تعداد خانه های نوساز نزولی است. نرخ رشد قیمت مسکن، بیش از نرخ تورم عمومی است. نرخ رشد اجاره مسکن، بیش از نرخ تورم عمومی است.

دولت در عرصه اقتصاد شفاف سازی کند

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این همایش، گفت: شفاف سازی مولفه های اقتصادی از سوی دولت امکان پیش بینی به فعالان اقتصادی برای سال آینده را می دهد.

مصطفی رناسی چاپ اسکناس را آفت اقتصاد ایران برشمرد و افزود: دولت به جای آبروداری در داخل و خارج کشور وضعیت اقتصادی را با مردم شفاف بیان کند و از آنان بخواهد در حل مشکل کمک کنند.

وی تصریح کرد: رودرباسی دولت با مردم ، مجلس و سایر بخش ها باعث تداوم مشکلات اقتصادی شده است و یکبار برای همیشه باید این مشکلات را به صورت ریشه ای برطرف کرد.

کد خبر 338691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.