۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
زالوها بیمه می‌شوند

عضو هیئت مدیره انجمن متخصصان علوم دامی استان اصفهان با بیان اینکه ایران تنها کشوری است که زالوی پزشکی- پرورشی را بیمه می‌کند، گفت: پرورش و تکثیر زالو با توجه به خاصیت درمانی آن و سلامت اجتماع از اهمیت فراوانی برخوردار است.

سعید صفوی پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه بهترین نوع زالوی طبی در جهان، گونه "اورینتالیس و مدیسینالیس" ایران است، اظهار کرد: این زالوها بهترین بزاق از لحاظ پروتئین و آنزیم‌های فعال کننده برای درمان اکثر بیماری‌ها را دارند که در مقایسه با گونه اروپایی در طب اصلا قابل قیاس نیست.

وی با اشاره به افزایش درخواست کشورهای خارجی برای خرید زالوی ایرانی، گفت: زالوی "اورینتالیس و مدیسینالیس" به صورت طبیعی در حوضه دریاچه خزر، آبگیرها و تالاب‌های شمال کشور وجود دارد.

عضو هیئت مدیره انجمن متخصصان علوم دامی استان اصفهان با اشاره به اینکه با فراگیر شدن دانش پرورش و تکثیر زالوی طبی در ایران مسئله انقراض این گونه که تا به امروز مورد بحث بود در حال رفع شدن است، خاطر نشان کرد: با فعال کردن بخش اکوتوریسم طب سنتی و زالو درمانی می‌توان ارز وارداتی و ایجاد اشتغال پایدار را افزایش داد و درخواست‌های زیادی را برای بیماران کشورهای همسایه و دیگر قاره‌ها داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: هر کشور با توجه به صنعت، کالا وخدماتش تلاش می‌کند تا جمعیت توریست بیشتری را جذب کند و با استفاده از تورهای مختلف، گردشگران را به تفریح وخرید ترغیب کند که طب سنتی و خدمات آن در ایران می‌تواند لیدر خوبی در این زمینه باشد زیرا می‌تواند پیوندی محکم بین گردشکر و محیط زیست و همراه با سلامتی ایجاد کند .

صفوی‌پور افزود: ایران دارای پتانسیل‌ها و توانمندی‌های زیادی در زمینه گردشگری سلامت و توریسم درمانی است و در این بین چهار مقوله چشمه‌های آب گرم و آب‌های معدنی، گنبدهای نمکی، طبیعت گردی (اکوتوریسم) و توریسم پزشکی طب سنتی از جایگاه بالاتری برخوردار است.

وی با بیان اینکه ایران تنها کشوری است که زالوی پزشکی- پرورشی را بیمه می‌کند، افزود: پرورش و تکثیر زالو با توجه به خاصیت درمانی آن و سلامت اجتماع از اهمیت فراوانی برخوردار است، لذا تولیدکنندگانی که در این بخش کار می‌کنند می‌توانند مانند بیمه جوجه یک روزه یا دیگر دام‌ها، از بیمه زالو نیز بهره‌مند شوند و ضررهای احتمالی را به صفر برسانند.

عضو انجمن زالو درمانی انگلستان با بیان اینکه استفاده از زالو در طب که یکی از انواع طب مکمل و جایگزین است از زمان‌های گذشته به عنوان یک روش درمانی در طب سنتی ایران مورد استفاده بوده است، اضافه کرد: چند سالی است که مزارع پرورش این گونه که نظر اقتصادی دارای سوددهی قابل قبولی است، در کشور رونق یافته است.

وی تصریح کرد: با توجه به نیاز حمایت از کسب و کارهای کوچک و زود بازده، بررسی نیاز بازار و نظر به تلاش در جهت توسعه فروش بیمه نامه‌های خرد با قابلیت ارائه پوشش‌های حداکثری و جامع، زالوها نیز تحت پوشش بیمه خصوصی قرار می‌گیرند.

به گزارش ایمنا، ایران پتانسیل بسیار بالایی برای درمان بیمارهای منطقه و فرامنطقه‌ای در زمینه طب سنتی و زالودرمانی اصیل دارد و می‌تواند از زالو و طب سنتی به عنوان یک ابزار گردشگری استفاده و کسب درآمد کند.

کد خبر 338672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.