اگر دنبال توسعه هستیم، با ناامیدی راه به جایی نمی بریم

دبیرکل حزب عدالت و آزادی ایران اسلامی با اشاره به اولویت های سیاسی سال ۱۳۹۷ گفت: برای پشت سر گذاشتن بحران ها نیازمند اجماع سیاسی و دستیابی به فهم مشترک تمام ارکان نظام هستیم که پیش زمینه آن آشتی و گفت و گوی ملی است.

مهدی مقدری در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مهم ترین چالشهای سیاسی سال ۹۶ اظهار کرد: ناامیدی، یاس و سرخوردگی جامعه بنیادی ترین چالش روزهای اخیر است؛ این احساس پوچی و بدبینی سبب شده تا خلاقیتها، دستاوردها و نکات مثبتی که در جامعه شکل می گیرد، دیده نشود و همین امر باعث دلسردی بخشهای کنشگر و پویای جامعه، از جمله جریانات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور می‌شود.

وی افزود: اگر جامعه به دنبال توسعه باشد، با ناامیدی و یاس راه به جایی نمی برد و اینکه گمان کنیم هر آنچه در مملکت می گذرد، بی فایده است درواقع یک خودزنی اجتماعی به شمار می آید.

مقدری با اشاره به مهمترین اولویت‌های سیاسی ایران در سال ۹۷ گفت: اجماع سیاسی یکی از اولویت های سیاسی سال پیش رو است که پیش زمینه آن آشتی و گفت‌وگوی ملی است.

عضو شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه توسعه پایدار نیاز امروز کشور است، گفت:  به واسطه توسعه پایدار می توانیم بحرانهای محیط زیستی، مالی، بیکاری و غیره را پشت سر بگذاریم و این امر نیازمند اجماع سیاسی و دستیابی به فهم مشترک تمام ارکان سیاستگذار و اجرایی نظام است.

وی خاطر نشان کرد: اگر ضرورت مبارزه با فساد، ثبات سیاسی و نفی خشونت، حاکمیت قانون، شفافیت و پاسخگویی را برای برون رفت از چالشها در نظر بگیریم، رسیدن به این شاخصها در پرتو اجماع سیاسی تحقق می یابد.

مقدری یادآور شد: هر اولویت دیگری که در نظر داشته باشیم، تنها زمانی دست یافتنی است که گفت‌وگوی ملی و آشتی میان اجزای حاکمیت با بازیگرانِ عصر جدید حکمرانی از جمله احزاب سیاسی، نهادهای مدنی، سرمایه‌های نمادین و کنشگران بخش خصوصی شکل بگیرد.

کد خبر 338665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.