بدهی بانکی ذوب‎‌آهن ۳۵۰۰ میلیارد تومان است/کسی را اخراج نمی‌کنیم

شرکت ذوب‌آهن با وجود تمامی مشکلات و مازاد نیروی انسانی در تلاش است تا در میزان صادرات رکورد جدیدی را برای سال جاری ثبت کند. مدیرعامل این شرکت می‌گوید، میزان صادرات ذوب‌آهن در سال جاری به ۱.۱ میلیون تن می‌رسد.

به گزارش ایمنا، احمد صادقی در خصوص افتتاح ۴ پروژه اخیر این شرکت، و تاثیر آن بر آینده ذوب آهن، اظهارکرد: بخشی از پروژه‌های افتتاحی مربوط به محیط زیست بود. محیط زیست تکلیفی است که ذوب‌آهن مدتی است آن را شروع کرده است.

وی با تاکید بر اینکه تمرکز ذوب آهن به صرف رساندن میزان آلودگی محیط زیست در این شرکت و شهرک‌های اطراف آن است، افزود: در بخشی از پروژه ها مباحث اقتصادی مطرح نیست؛ با این وجود تلاش کرده‌ایم آهن خود را با دنیا به ویژه چینی‌ها قابل رقابت کنیم و برای رسیدن به این درجه در حال تلاش هستیم، در این باره تعداد زیادی از آیتم‌های فنی است که اصلاح مسیر خط تولید برای بروزرسانی اجرایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان با اشاره به میزان صادرات ذوب آهن تا پایان سال جاری، تصریح کرد: صادرات این شرکت حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن است که در این زمینه رکورد خواهیم زد.

وی در خصوص تهاتر بدهی‌های ذوب‌آهن با مطالبات تامین اجتماعی، گفت: خوشبختانه مجلس شورای اسلامی این موضوع را تصویب کرده و در صورت تصویب شورای نگهبان، دیگر مشکلی بر سر راه آن وجود ندارد.

صادقی با بیان اینکه بدهی های ذوب‌آهن به دو بخش بانکی و غیربانکی تقسیم می‌شود، افزود: بدهی‌های بانکی حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان است که بخش عمده‌ آن داده می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا اقدام خاصی در زمینه نیروهای مازاد ذوب آهن انجام گرفته است؟»، تاکید کرد: شرکت ذوب آهن قصد تسویه‌ حساب و اخراج هیچ نیروی انسانی را ندارد با این وجود به جای نیروهایی که بازنشسته می‌شوند استخدامی انجام نمی‌گیرد. همچنین برای نیروی مازادی که خارج از چارت سازمان قرار دارند در حال ایجاد یک شهرک صنعتی خصوصی با سرمایه‌گذاری پرسنل و مقداری کمک ذوب‌آهن و دیگر سرمایه‌گذاران خصوصی هستیم.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان یادآور شد: استاندار اصفهان در حال پیگیری مجوز این شهرک است و در روزهای آتی صادر و از ابتدای سال آینده فعالیت اجرایی این پروژه‌ها آغاز می‌شود.

وی در خصوص اینکه چه تعداد نیرو به این مجموعه منتقل می‌شوند، گفت: انتقال نیروها تدریجی نیروها است، البته پیش‌بینی ما بر این است که تا پایان سال ۹۸ بالغ بر ۶ هزار نفر به این مجموعه‌ها منتقل می‌شوند.

منبع: ماین نیوز

کد خبر 338646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.