باشگاه‌های بزرگ دنیا هم بدون حق پخش تلویزیونی به مشکل می‌خورند

سرپرست باشگاه سپاهان گفت: حتی بزرگ‌ترین تیم‌های دنیا اگر حق پخش تلویزیونی دریافت نکنند به مشکل برمی‌خورند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود تابش شامگاه جمعه و در نشست خبری پس از دیدار سپاهان و گسترش فولاد تبریز در هفته بیست و پنجم لیگ برتر، در مورد موضوع حق پخش تلویزیونی که باید به باشگاه‌ها پرداخت شود، اظهار کرد: همراه با مدیران تمام باشگاه‌های لیگ برتری روز دوشنبه جلسه‌ای با محوریت موضوع حق پخش تلویزیونی در سازمان لیگ داشتیم. قبلاً هم گفتم که حق پخش تلویزیونی، مهم‌ترین و بالاترین منبع درآمد باشگاه‌ها است و در برخی کشورها تا ۷۰ درصد درآمد باشگاه‌ها از طریق آن تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر تیم‌های بزرگ دنیا حق پخش تلویزیونی دریافت نکنند به مشکل برمی‌خورند، افزود: در حال حاضر باشگاه‌داری بسیار مشکل است و همه آن هزینه است و درآمد دیگری نداریم. وضعیت کپی رایت که مشخص است و باید مبلغی روی درآمدمان از بلیت فروشی در هر بازی بگذاریم تا بتوانیم هزینه‌های برگزاری یک مسابقه را فراهم کنیم.

سرپرست باشگاه سپاهان ادامه داد: در این شرایط اقتصادی اگر حق پخش تلویزیونی به باشگاه‌ها پرداخت نشود، یکی یکی از دور خارج می‌شوند و نمی‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

تابش گفت: رییس فدراسیون جهانی فوتبال نیز روز گذشته در سفر به تهران به صراحت این موضوع را اعلام کرد و گفت ایران تنها کشوری است که حق پخش تلویزیونی به باشگاه‌های آن پرداخت نمی‌شود.

وی اضافه کرد: در جلسه روز دوشنبه رییس فدراسیون فوتبال و رییس سازمان لیگ با مدیران باشگاه‌ها نخستین بار بود که می‌دیدم همه روی این موضوع اتفاق نظر دارند. باشگاه‌ها اعم از دولتی و غیردولتی بدون پرداخت حق پخش به مشکل برمی‌خورند. تا قبل از سال ۹۳ مبلغ اندکی در حدود ۲۲ میلیارد تومان به فوتبال ایران پرداخت شد و پس از آن دیگر پرداخت نشد و صدا و سیما که درآمد قابل توجهی از پخش مسابقات دارد، باید این خواسته به حق باشگاه‌ها را تأمین کند.

سرپرست باشگاه سپاهان با بیان اینکه گفته می‌شد دوربین‌ها را به ورزشگاه‌ها راه ندهیم گفت: دوست نداریم بخش قابل توجهی از مردم از تماشای مسابقات محروم شوند. با تعامل بسیار خوبی که با صدا و سیما خواهیم داشت و وزیر ورزش و جوانان نیز قطعاً این موضوع را پیگیری می‌کند و امیدوارم بتوانیم از سال آینده این حق قانونی را دریافت کنیم.

تابش در مورد موضع باشگاه سپاهان در این مورد اظهار کرد: سپاهان از تیم‌های پرطرفدار است. با تلاش‌های ابراهیم‌زاده و باشگاه ان‌شاالله شرایط بهتری پیدا می‌کنیم. با وجود شرایط بدی که داریم، امروز تماشاگر قابل توجهی داشتیم و فکر می‌کنم اگر پرسپولیس یا استقلال شرایط سپاهان را داشتند، تماشاگر کمتری از بازی‌هایشان استقبال می‌کرد. باشگاه‌های دیگر هم هستند. مجلس حق پخش را تصویب کرد، اما دو باشگاه استقلال و پرسپولیس سعی کردند جداگانه به این حق خود برسند که مبلغ ناچیزی هم به آن‌ها پرداخت شد، اما کار خراب شد. اما خوشبختانه در جلسه روز دوشنبه این دو باشگاه هم با سایر باشگاه‌ها همراه بودند و امیدوارم بتوانیم به این حق طبیعی خود برسیم.

وی در مورد تمهیدات باشگاه‌ها در صورت خودداری صدا و سیما از پرداخت حق پخش تلویزیونی افزود: پس از جلسه اخیر خیلی به رفع این مشکل امیدوار شدیم. صحبت‌هایی بین مقامات ارشد صورت گرفته و تمایل ندارم به فضای تقابل وارد شویم. امیدوارم این مشکل رفع شود وگرنه باشگاه‌ها در دو، سه سال آینده قادر به ادامه حیات نخواهند بود.

کد خبر 338624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.