۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
تجلیل از ۷ فرهیخته نجف آبادی

نجف آباد- چهارمین فصل از مجموعه برنامه های فرهیختگان ماندگار نجف آباد که به تجلیل از شخصیت هفت پروفسور سرشناس این شهر در رشته های مختلف اختصاص داشت، با حضور گسترده شهروندان و مسئولان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از نجف آباد مسعود منتظری شهردار نجف آباد در این آیین اظهار کرد: هدف اصلی شهرداری و شورای اسلامی شهر از برگزاری چنین برنامه هایی در درجه اول گرامیداشت بزرگان و مفاخر شهر در کنار توجه ویژه به سرمایه های آینده شهر است.

منتظری در ادامه گفت: شهرداری طی سال های اخیر همزمان با توجه به امور عمرانی، در مباحث فرهنگی نیز تمرکز خوبی داشته است.

وی افزود: در این گونه برنامه ها اگر بتوانیم با معرفی خوب جایگاه و شخصیت فرهیختگان شهر، حتی چهار نوجوان و جوان را در رسیدن به چنین جایگاهی در آینده یاری کنیم، باید تلاش خودمان را موفقیت آمیز بدانیم.

منتظری تصریح کرد: شهروندان با فرهنگ نجف آبادی بهترین پشتوانه و انگیزه برای ما در برنامه ریزی و اجرای این گونه برنامه ها محسوب می شوند و این روند در آینده نیز با تجلیل از دیگر شخصیت های مطرح شهر ادامه پیدا خواهد کرد.

وی گفت: تک تک این بزرگواران، معتقد بودند که کاری نکرده اند که شایسته تقدیر و تجلیل باشند و این اوج تواضع و فروتنی آن ها را نشان می دهد.

شهردار نجف آباد اظهار کرد: پشتکار و اراده این دانشمندان باعث شده سخت ترین شرایط زندگی را در مقاطع مختلف پشت سر گذاشته و خود را به عنوان چهره ای فرهیخته و تاثیر گذار مطرح کنند.

سهراب مظفر نجفی، فرماندار شهرستان نجف آباد به عنوان معاون استاندار در سخنانی با ابلاغ عذرخواهی محسن مهر علیزاده استاندار اصفهان بابت عدم حضور در این جلسه گفت: استاندار عنایت ویژه ای به شهرستان دارد به طوری که اولین سفر کاری خود در بدو قبول این مسئولیت به نجف آباد اختصاص داد و در حالی که هنوز امکان حضور در برخی شهرستان های استان را پیدا نکرده، در چند ماه اخیر دو بار در این شهرستان حضور پیدا کرده است.

حجت الاسلام حسناتی، امام جمعه نجف آباد نیز با تقدیر از عوامل برگزار کننده این همایش اظهار کرد: تجلیل از شخصیت های علمی را در واقع باید تقدیر و بزرگداشت علم و فرهیختگی دانست این گونه اقدامات می تواند به نسل جوان شهر انگیزه ای مضاعف برای رسیدن به چنین جایگاه هایی بدهد.

به گزارش ایمنا؛ در پایان نیز با حضور مسئولان مختلف شهر، از هفت چهره فرهیخته شهر با اهدای لوح و هدایایی تقدیر شد.

کد خبر 338594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.