از استعفای رزیدنت های بیهوشی تا مشکلات نقدینگی در داروخانه‌ها

استعفای رزیدنت‌های بیهوشی اصفهان به دلیل کاهش تعرفه‌ها و مشکلات نقدینگی ایجادشده در داروخانه‌ها به دلیل بیمه شدن داروهایی که در گذشته فروش آزاد داشته‌اند از مهم‌ترین درد و دل‌های فعالان حوزه سلامت اصفهان با مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامحسین صادقیان، رییس انجمن داروسازان اصفهان شامگاه چهارشنبه در دیدار با مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اصحاب سلامت اصفهان اظهار کرد: اگر تأمین منابع داروخانه‌ها در دستور کار وزارت بهداشت قرار نگیرد، چرخه تأمین داروی کشور با مشکل جدی مواجه می‌شود.

وی افزود: در صورت ایجاد مشکل در چرخه تأمین داروی کشور اجازه واردات دارو صادر می‌شود که این اقدام با منویات مقام معظم رهبری و اقتصاد مقاومتی  منافات آشکار دارد.

رییس انجمن داروسازان اصفهان بابیان اینکه وضعیت اقتصادی و نقدینگی داروخانه‌ها اصلاً مطلوب نیست، تصریح کرد: دلایل زیادی ازجمله بیمه شدن داروهایی که پیش ‌از این به ‌صورت آزاد به فروش می‌رسیدند و تأمین ‌کننده نقدینگی داروخانه بودند باعث کاهش نقدینگی و منابع مالی شده است.

صادقیان تأکید کرد: درصورتی‌که مشکلات نقدینگی و منابع مالی داروخانه‌ها و داروسازان مرتفع نشود با بحران دارو در کشور روبه رو می‌شویم و قادر به تأمین داروی موردنیاز بیماران نخواهیم بود.

همچنین، مجید رضوانی، رییس بیمارستان الزهرا(س) اصفهان نیز در ادامه این دیدار با اشاره به وجود  کمبود شدید منابع مالی، گفت: با این روندی که در پیش گرفته شده است، اداره بیمارستان‌ها و ارائه خدمات درمانی بسیار مشکل است.

وی تصریح کرد: از یک‌سو طرح تحول سلامت بر دریافت کمترین هزینه از بیمار تأکید دارد و از سوی دیگر پرداخت منابع مالی به بیمارستان‌ها با تأخیر چندین و چندماهه انجام می‌شود، با این شرایط اداره یک بیمارستان هنرمندی بسیاری می‌خواهد.

وی گفت: درصورتی‌که منابع مالی ماهیانه به بیمارستان الزهرا پرداخت شود، تعهد می‌دهم که در کاهش ۱۰ درصدی هزینه‌ها به وزارت بهداشت کمک کنم.

رزیدنت‌های بیهوشی با کاهش تعرفه‌ها انصراف دادند

کامران منتظری، رییس انجمن بیهوشی اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: کاهش تعرفه بیهوشی باعث انصراف پنج نفر از بهترین رزیدنت‌های بیهوشی شد و این برای ما فاجعه است.

وی با انتقاد از کاهش تعرفه پزشکان بیهوشی تصریح کرد:  متخصصان بیهوشی مطب ندارند و از بسیاری مزایا محروم هستند در حال حاضر مشکلات طرح تحول سلامت با کاهش تعرفه‌ها و از جیب پزشکان پرداخت می‌شود درحالی‌که پزشک گناهکار نیست که در عین ارایه خدمت تعرفه دریافتی او کاهش یابد.

رییس انجمن بیهوشی اصفهان ادامه داد: طرح تحول سلامت از کشور کانادا وام گرفته‌شده اما در آن کشور لیست انتظار طولانی برای ادامه خدمات سلامت وجود دارد درحالی‌که در کشور ما به فاصله یک روز فرد در نوبت قرار می‌گیرد و این باعث افزایش جمعیت و تراکم خدمات و مشکلات دیگر می‌شود.

تأخیر در پرداخت کارانه‌ها، درد تازه متخصصان اورژانس

بابک منصوری، دبیر انجمن طب اورژانس اصفهان نیز در این دیدار اظهار کرد: ۱۴۰۰متخصص طب اورژانس با شرایط بسیار سخت‌کاری ازجمله بیماران بدحال و بیماران و همراهان پرخاشگر که اخیراً شاهد خشونت در بخش اورژانس بودیم، مشغول به کار هستند، درحالی‌که آنها از هیچ‌یک از مزایای پزشکان و حتی پرستاران از جمله قانون بهره‌وری و سختی کار بهره‌مند نیستند.

وی افزود: در حال حاضر جو نارضایتی بسیار زیادی میان همکاران ما به وجود آمده و درحالی‌که بهترین پزشکان عمومی فارغ‌التحصیل باید به سراغ رشته‌های حیاتی مرتبط باجان انسان‌ها بروند. امروز هیچ پزشکی حاضر به ورود به این رشته سخت، سنگین و کم‌درآمد نیست.

دبیر انجمن طب اورژانس اصفهان گفت: در سه سال اخیر مشکل تأخیر در پرداخت کارانه‌ها به جمع مشکلات اضافه‌شده و بیشترین بار این تأخیر به افرادی تحمیل می‌شود که به‌ صورت دولتی کار می‌کنند که اغلب فارغ‌التحصیلان جوان هستند، اندوخته‌ای از پیش ندارند و حتی برای پرداخت اجاره منزل مجبور به دریافت وام می‌شوند.

کد خبر 338504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.