بیش از ۶۰ هزار کارت ملی هوشمند در مبارکه صادر شده است

مبارکه - رییس اداره ثبت احوال شهرستان مبارکه از صدور کارت ملی هوشمند برای بیش از ۵۰ درصد از جمعیت واجد شرایط این شهرستان خبر داد.

احمد میرزایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان مبارکه، اظهار کرد: تاکنون برای ۶۰ هزار و ۴۰۴ نفر معادل ۵۲ درصد از جمعیت واجد شرایط بالای ۱۵ سال در شهرستان مبارکه کارت هوشمند ملی صادر شده است.

وی با بیان اینکه این شهرستان باید برای ۱۱۵ هزار نفر کارت ملی صادر کند، افزود: حدود شش هزار درخواست نیز ثبت و در حال انجام مراحل ثبت نام صدور کارت ملی هستند.

رییس اداره ثبت احوال شهرستان مبارکه با بیان اینکه روزانه امکان ثبت نام حدود ۱۵۰ نفر برای کارت ملی هوشمند در این شهرستان وجود دارد، گفت: هم اکنون زمان نام نویسی تا دریافت کارت‌های هوشمند ملی به ۴۰ روز افزایش یافته است.

وی تصریح کرد:  پیش ثبت نام صدور کارت هوشمند ملی در مرکز اداره پست، دفاتر پیشخوان و کافی نت های شهرستان مبارکه در حال انجام است.

میرزایی اضافه کرد: افراد همچنین می توانند با مراجعه به مراکز پیش بینی شده و یا از طریق سامانه اینترنتی www.ncr.ir نسبت به پیش ثبت نام برای صدور و دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنند.

وی ادامه داد: در مرحله ثبت نام از فرد اثر انگشت و عکس زنده گرفته می شود، شناسنامه متقاضی اسکن خواهد شد و نام فرد، جزء افراد متقاضی دریافت کارت هوشمند ملی ثبت می شود.  

رییس اداره ثبت احوال شهرستان مبارکه گفت: از مزایای اصلی کارت ملی هوشمند نسبت به کارت ملی کاغذی، امنیت بالای آن چه از نظر بصری و چه به لحاظ دیجیتالی است و می توان اطلاعات محرمانه‌تری را با ضریب اطمینان بالا بر روی کارت ملی هوشمند نگهداری کرد.

کد خبر 338465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.