مرکز تخصصی بیماران کلیوی در اصفهان افتتاح می‌شود

مدیرعامل انجمن خیریه خدمات درمانی حضرت ابوالفضل(ع) از افتتاح مرکز تخصصی بیماران کلیوی در اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد دردشتی پیش از ظهر امروز _سه‌شنبه ۸ اسفند_ در جمع خبرنگاران بابیان اینکه خیریه حضرت ابوالفضل (ع) سال ۶۷ باهدف کمک‌های ملی، آموزشی و درمانی به بیماران تأسیس شد، اظهار کرد: ۱۷ هزار پرونده نرم‌افزاری از بیماران کلیوی در خیریه حضرت ابوالفضل وجود دارد.

وی با اشاره به تأمین همه درآمدهای این خیریه از طریق کمک‌های مردم و خیرین، افزود: ۵۶۵ بیمار دیالیزی در سطح استان تحت پوشش خیریه حضرت ابوالفضل(ع) قراردادند.

مدیر عامل انجمن خیریه خدمات درمانی حضرت ابوالفضل(ع) گفت: این بیماران در گذشته برای تأمین هزینه‌های ایاب و ذهاب خود مشکل داشتند که به همت خیرین و با قرارداد میان خیریه حضرت ابوالفضل (ع) و تعاونی فرهنگیان از سه سال گذشته ۷۰ خودرو بدون آرم در خدمت بیماران قرارگرفته است.

وی افزود: در هر سال بین ۱۳۰ تا ۱۸۰ پیوند کلیه انجام می‌شود که ۴۶ درصد این پیوندها از طریق اهداء عضو و مابقی از دهنده زنده پیوند می‌شود.

دردشتی بابیان اینکه تاکنون 3560 بیمار دیالیزی در خیریه حضرت ابوالفضل(ع) عمل پیوند انجام داده‌اند، اظهار کرد: خدمات دارویی، تغذیه‌ای، اقتصادی و آموزشی برای بیماران کلیوی و قلبی از دیگر خدمات خیریه برای بیماران است.

مدیرعامل خیریه حضرت ابوالفضل(ع) با بیان اینکه خیریه برای کمک به بیماران نیازمند مرز نمی‌شناسد، گفت: ما از دیگر شهرها مانند مشهد، کیش، همدان و اهواز پذیرش بیمار و ارائه خدمات داشته‌ایم همچنین امیدواریم با بهره‌برداری از مرکز بیماری‌های کلیوی خیریه حضرت ابوالفضل (ع) خدمت‌رسانی بهتری به همشهریان و بیماران کلیوی داشته باشیم.

همچنین حسن آجودانیان، مدیر داخلی خیریه حضرت ابوالفضل (ع) بابیان اینکه در سال ۶۸ تعداد مراکز دیالیز استان سه مرکز و در حال حاضر ۳۴ مرکز است، اظهار کرد: این افزایش گویای روند پرسرعت افزایش بیماران کلیوی است .

وی افزود: از ۴۲۰ دستگاه دیالیز استان، ۲۷۰ دستگاه توسط خیرین و مردم تأمین‌شده است و به دلیل نیاز روزافزون استان خیریه حضرت ابوالفضل (ع) اقدام به ساخت مرکز بیماران کلیوی کرد که با هزینه ساخت بالغ‌بر ۲۰ میلیارد تومان  و هزینه تجهیز ۱۵ میلیارد تومان در خیابان امام خمینی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر داخلی خیریه حضرت ابوالفضل (ع)گفت: این مرکز دارای ۸۸ تخت همودیالیز و تمامی خدمات جانبی مورد نیاز بیماران کلیوی ازجمله پلی کلینیک، مرکز بازتوانی است.

کد خبر 338396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.