شهردار همدان: سهم مدیریت شهری از بودجه ۹۷ مشخص شود

شهردار همدان گفت: سهم شهرداری‌ها باید در حوزه سوخت، مالیات و حوزه های مختلف شهری در بودجه ۹۷ کشور مشخص شود.

عباس صوفی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری‌ها در راستای توسعه شهر طبق برنامه پیش‌بینی شده، نیاز به درآمدهای پایدار شهری دارند که در این راستا مجلس و دولت باید برای تحقق منابع پایدار شهرداری‌ها همکاری کنند.

وی با بیان اینکه منابع درآمد پایدار شهرداری ها با نگاه راهبردی مجلس و دولت میسر می‌شود، افزود: اگر برای تحقق منابع درآمد پایدار شهری برنامه‌ریزی های لازم نشود به طور حتم در آینده تمام شهرداریها با چالش‌های جدی رو به رو می‌شوند.

شهردار همدان با بیان اینکه با محقق شدن منابع پایدار به طور حتم مدیریت شهرها می‌توانند بهترین برنامه‌ریزی‌ها را انجام و به اهداف خود در راستای توسعه پایدار شهر دست یابند، اضافه کرد: کلان شهرها از جمعیت بالایی برخوردار هستند، لذا باید به منابع پایدار آنها توجه ویژه‌ای شود.

صوفی با بیان اینکه حقوق قانونی شهرداری‌ها باید از منابع مختلفی تامین شود، بر این اساس در پارامترهای مختلف نیازمند حمایت هستیم، عنوان کرد: سهم شهرداری‌ها باید در حوزه سوخت، مالیات و حوزه های مختلف در بودجه ۹۷ مشخص شود، زیرا شهرداری‌ها می‌توانند در حوزه‌های مختلفی همچون محیط زیست، نشاط اجتماعی و رفاه شهروندان و ... برنامه‌ریزی کنند.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها یکی از اصلی‌ترین نهادهای خدمات رسان هستند که در رضایت‌مندی مردم به نظام نقش مهمی ایفا می‌کنند، بنابراین دولت و مجلس باید نگاه ویژه‌ای به رفع مشکلات این نهاد داشته باشند.

به گزارش ایمنا، نود و پنجمین نشست شهرداران کلان شهرهای ایران پنجشنبه ۱۰ اسفند ماه به میزبانی شهر اصفهان برگزار می‌شود، قرار است در این نشست در خصوص بودجه سال ۱۳۹۷ کشور در حوزه مدیریت شهری، گزارش طرح درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و پیش نویس لایحه درآمدهای پایدار، گزارش طرح نظام جامع مدیریت شهری در مجلس شورای اسلامی، گزارش لایحه مالیات بر ارزش افزوده در مجلس، گزارش اصلاح ساختار تشکیلاتی دبیرخانه کلانشهرها بحث و تبادل نظر شود.

کد خبر 338389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.