پیش بینی ۳ میلیارد تومان اعتبار برای حفظ باغات خوانسار

خوانسار- مدیر جهاد کشاورزی خوانسار گفت: برای حفظ باغات شهرستان خوانسار در سال جاری سه میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، محمدرضا مجیدی صبح امروز(سه شنبه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد:  ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان شامل ۳۴۱ هکتار اراضی روستای رحمت آباد با اعتبار دولتی حدود دو میلیارد تومان،  ۷۲ هکتار اراضی صفا دشت با اعتبار دولتی ۴۰۰ میلیون تومان و ۵۰ هکتار از اراضی روستای دوشخراط به طرح آبیاری کم فشار مجهز شده است.

وی با بیان اینکه در شهرستان خوانسار ۲۱۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت باغات میوه است، افزود: از این میزان سطح زیر کشت باغات یک هزار تن گردو، چهار هزار تن آلو، هشت هزار تن انگور، دو هزار و ۵۵۰  تن گندم،  ۸۰۰ تن جو،  هشت هزار و ۵۰۰ تن علوفه، سه هزار تن  سیب زمینی و ۱۵۰ تن انواع حبوبات در طول سال برداشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی خوانسار تصریح کرد: در سال زراعی گذشته یک هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی به کشت گندم اختصاص دارد و میزان ۴۰۰ تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه از سطح ۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی سه هزار و ۵۰۰ هکتار آن به دلیل کم آبی بلااستفاده مانده است، اظهار کرد: برای حفظ باغات شهرستان در سال جاری سه میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.

مجیدی با اشاره به پرورش مرغ‌ در شهرستان اظهار کرد: از ۸۰ واحد پرورش مرغ‌ گوشتی با ظرفیت یک میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در طول سال، میزان هفت هزار و ۸۸۵ تن گوشت مرغ تولید می‌شود.

وی افزود: یک واحد مرغ‌داری با ظرفیت ۳۶ هزار قطعه در سال، ۲۷ تن تخم مرغ در شهرستان تولید می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی خوانسار با بیان اینکه چهار هزار و ۲۰۰ رأس دام سنگین( گاو و گوساله)  و ۵۵ هزار رأس دام سبک( گوسفند و بز) در شهرستان پرورش داده می‌شود، افزود: از این تعداد رأس دام سبک و سنگین در طول سال یک هزار و ۶۷ تن گوشت قرمز و دو هزار و ۶۵۰ تن سالانه شیر تولید می‌شود.

وی افزود: در شهرستان خوانسار از هفت واحد استخر پرورش ماهی سالانه ۳۲ تن گوشت سفید تولید می‌‎شود.

وی با بیان اینکه ۶۳ هزار و ۳۳۳ عدد کلنی زنبور عسل در شهرستان پرورش داده می‌شود که در سال ۴۵۰ تن عسل تولید می‌شود، تصریح کرد: از این دو واحد تولیدی یکصد تن عسل در سال به کشورهای خلیج فارس و کانادا صادر می‌شود.

کد خبر 338360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.