بدرقۀ پرشور "حقیقت" در نگارستان

اکران آثار برگزیدۀ یازدهمین جشنوارۀ سینما حقیقت _دوشنبه_ هفتم اسفندماه در نگارستان امام خمینی (ره) به پایان رسید.

عضو هیأت مؤسس خانه مستند اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در روز پایانی اکران آثار برگزیدۀ سینما حقیقت طی دو سانس چهار فیلم به نمایش درآمد. از ساعت ۱۶ مستند "رزم آرا: یک دوسیۀ مسکوت" به کارگردانی احسان عمادی اکران شد که در آن به زوایای پنهان قتل مرموز حاجی‌علی رزم‌آرا، نخست وزیر اسبق ایران و عوامل موثر در ترور او  پرداخته شده بود. هادی معصوم دوست کارگردان مستند "سربازخانه" نیز دو ماه خدمت سربازی را از مقابل دوربین خود گذرانده و لحظات تلخ و شیرین این دورۀ اجباری را ثبت و ضبط کرده بود.

محمد غازی ادامه داد: از ساعت ۱۸ که اکران سانس دوم فیلم ها آغاز شد جمعیت بسیار تماشاگران همۀ ما را شگفت زده کرد، تا حدی که تصمیم گرفتیم با تهیه کننده و کارگردان فیلم "زنبورک در گام مینور" صحبت و بار دیگر این فیلم را در حضور عوامل آن اکران کنیم. این مستند پرتره ای از زندگی دکتر حمید نفیسی، نویسنده و پژوهشگر سینماست.

وی افزود: آخرین ساختۀ عزت الله پروازه، عضو خانه مستند اصفهان، "مادرم ایل من" نام داشت که موفق به کسب جایزۀ ویژه هیأت داوران بخش بین الملل یازدهمین جشنوارۀ مستند سینما حقیقت شده بود. اکران این فیلم در سانس پایانی برنامه نیز با استقبال بسیار مخاطبان همراه شد.

غازی با تاکید بر اهمیت اکران منظم آثار مستند گفت: طی چهار سالی که آثار برگزیدۀ جشنوارۀ سینما حقیقت در اصفهان اکران می شود هیچ وقت شاهد چنین استقبالی نبوده ایم و این نشان می دهد که اگر مجموعه ای به طور منظم فیلم های مستند را به نمایش بگذارد، تماشاگر خاص مستند را حفظ خواهد کرد. حضور پرشور تماشاگران یک دلگرمی بزرگ برای همۀ فیلمسازان مستند است و امیدواریم بتوانیم مخاطبان را به دیدن فیلم مستند عادت دهیم.

کد خبر 338342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.