به تعلیق یا لغو حکم محرومیت سپاهان خوش‌بین هستیم

مسئول امور حقوقی باشگاه سپاهان گفت: معتقدیم که فرد پرتاب‌کننده ترقه از هواداران سپاهان نبوده و از هواداران سپاهان می‌خواهیم تا دست به دست هم دهند و افراد تماشاگرنما را شناسایی کنند.

محمد جازان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در مورد حکم کمیته انضباطی مبنی بر اینکه سپاهان باید یکی از بازی‌های خود را در زمین بی‌طرف انجام دهد، با بیان اینکه این رأی قابل تجدیدنظر است، اظهار کرد: این رأی روز شنبه ۲۸ بهمن ماه پس از گذشت چند روز از بازی سپاهان و نفت تهران به باشگاه سپاهان ابلاغ شد. در حقیقت زمانی که گزارش مسابقه از سوی ناظر بازی به کمیته انضباطی می‌رسد، کمیته انضباطی پس از بررسی چند روزه، رأی خود را صادر می‌کند و این رأی ربطی به بازی اخیر نداشته و مربوط به بازی گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه در این شرایط، مواجه کردن سپاهان با این مسائل به نظر من بی‌انصافی است، افزود: باشگاه سپاهان بلافاصله پس از صدور رأی، اعتراض‌ خود را به صورت کتبی به سازمان لیگ فدراسیون اعلام کرد که سازمان لیگ درخواست ما را برای تجدیدنظر به کمیته استیناف ارسال می‌کند.

جازان گفت: البته من خوش‌بین هستم که این رأی تعلیق یا لغو می‌شود و نتیجه آن یا امروز و یا نهایتاً تا روز چهارشنبه به دست ما می‌رسد.

مسئول امور حقوقی باشگاه سپاهان ادامه داد: بلافاصله بعد از ابلاغ این رأی از سوی سازمان لیگ، باشگاه سپاهان به این رأی اعتراض کرده است و خواستار تجدیدنظر خواهی و صرف‌نظر از محرومیت هواداران از حضور در ورزشگاه شد.

وی با اشاره به اینکه این رأی در مرحله تجدیدنظر به سر می‌برد، خاطرنشان کرد: در صورت اجرا، معمولاً حکم انضباطی در نخستین بازی پس از صدور رأی، قابلیت اجرا خواهد داشت، اما با درخواست تجدید نظرخواهی و البته تماس‌هایی که با ارکان تصمیم‌گیرنده در فدراسیون داشتیم، امیدوار هستیم بتوانیم از حقوق هوادارن سپاهان دفاع کنیم و این حکم لغو شود.

جازان گفت: بازی سپاهان و نفت تهران که در اصفهان برگزار شد باعث محرومیت هواداران سپاهان شده است با توجه به اینکه در تمام طول بازی و در مدت ۹۳ دقیقه بازی، هوادارن سپاهانی تیم خود را تشویق کردند و کوچکترین فحاشی انجام ندادند و در دقیقه ۹۳ بازی یک تماشاگرنما که قابل شناسایی هم نیست و شناسایی او بسیار سخت است ترقه‌ای را به سمت زمین پرتاب کرده است و صرفاً به‌خاطر یک نفر، کل هوداران سپاهان را از حضور در ورزشگاه محروم کرده‌اند که این بی انصافی است.

مسئول امور حقوقی باشگاه سپاهان در واکنش به اینکه معمولاً به دلیل تخلف یک نفر همه جریمه می‌شوند، اضافه کرد: زمانی که فحاشی‌ها گسترده یا تخلفات دسته‌جمعی باشد، جریمه کردن دسته جمعی هواداران معقول است اما زمانی که ۹۹.۹ درصد از هواداران تشویق مثبت داشته‌اند و تنها یک نفر تخلف کرده است، به نظر من اگر قانون هم دست ما را باز گذاشته باشد، محکوم کردن همه هواداران به عدم حضور در ورزشگاه بی انصافی مطلق است، اما در حکم صادر شده نوشته‌اند رفتار تماشاگران سپاهان مسبوق به سابقه بوده است.

وی تصریح کرد: چطور در مورد دیگر تیم‌ها این اتفاق نمی‌افتد؟ آیا واقعاً در چند بازی اخیر تیم‌های مطرح کشور تخلفات انضباطی نداشته‌اند و آیا آن‌ها محروم از حضور تماشاگر شده‌اند؟ متأسفم که در این برهه حساس لیگ برتر و شرایطی که تیم سپاهان دارد، چنین رأیی صادر شده است.

جازان تصریح کرد: اگر یک نفر از بین ۱۵ هزار نفر این تخلف را انجام دهد، عدم حضور همه هواداران در ورزشگاه، ظلم و بی انصافی است. همه هواداران را نباید به خاطر یک نفر که قابل شناسایی هم نیست محروم کرد. به طور مثال اگر در یک بازی ۱۰۰ نفر شروع به فحاشی ‌کنند محروم کردن همه هواداران قابل قبول است، اما در این بازی ۹۳ دقیقه تشویق ممتد و جو سالم داشته‌ایم.

مسئول امور حقوقی باشگاه سپاهان افزود: به نظر من جرائمی که جنبه سلبی دارد و باعث عدم حضور تماشاگر در ورزشگاه می‌شود، هواداران و کانون هواداران را نسبت به رکن قضایی فدراسیون بدبین می‌کند. ما باید به سمت پیشگیری از وقوع این موارد برویم. این جرایم برای هواداری که وقت و زندگی خود را برای تماشای بازی تیم محبوب خود گذاشته است، کمی بی‌انصافی است. البته تماشاگران با شناسایی عده معدود و اندک تماشگرنمایی که خود را در بین هواداران مخفی می‌کنند نباید اجازه بروز هنجارشکنی‌ها ‌شوند. شناسایی یک نفر در بین ۱۵ هزار نفر خیلی سخت است، اما اگر هواداران دست به دست هم دهند می‌شود این افراد معدود را شناسایی کرد تا در دفعات بعدی نتواند به مقصد کثیف و پلید خود دست پیدا کنند.

جازان اظهار کرد: البته ما معتقدیم که فرد پرتاب‌کننده ترقه از هواداران سپاهان نبوده و تماشگرنمایی بوده که شاید حتی سپاهانی هم نبوده است. هواداران سپاهان باید هوشیارتر باشند و دست این افراد را رو کنند و با شناسایی آن‌ها به ما در کانون هواداران برای عدم ورود این افراد کمک کنند.

کد خبر 338295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.