۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
روایت‌هایی از جنس خیال

نمایشگاه گروهی تصویرسازی "روایت‌هایی از جنس خیال" روز جمعه یازدهم اسفندماه در گالری گمان افتتاح می‌شود.

سرپرست برگزاری این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در این نمایشگاه حدود ۴۰ اثر تصویرسازی از ۱۲ هنرمند جوان این رشته ارائه شده است که هر یک با آزاد گذاشتن قوه خیالشان توانسته اند هنرهای مختلف نقاشی، گرافیک و تصویرسازی را ترکیب کرده و به خلق آثاری بدیع و متفاوت در زمینه های مختلف بپردازند.

علی سلامی ادامه داد: تلاش کرده ام تا با نظارت غیرمستقیم بر روند خلق این آثار، به آنچه در خیال خالقان آنها شکل گرفته بها بدهم و دخالتی در نحوه اجرای ذهنیات آنها نداشته باشم، به همین دلیل هم در میان آثار اشکال متفاوتی از هنر تصویرسازی دیده می شود. مثلا اثری کاملا منطبق با احساسات و عواطف کودکانه ارائه شده است، اثری نیز برگرفته از دغدغه های اجتماعی است و اثر دیگر با نگاهی تاریخی به روایت خیالات خود می پردازد و با ترکیب فضای قدیمی و تاریخی و فضای مدرن و جدید اثر بدیعی خلق کرده است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در این آثار تصویرسازی تکنیک های رنگ روغن، کلاژ و آبرنگ دیده می شود، گفت: همچنین در برخی از آثار از خودکار و تمبر نیز استفاده شده است و فضای پس زمینه آثار مربوط به هیچ دوره تاریخی خاص و مشخصی نیست و به ترکیبی از این دوران پرداخته است.

در متن بیانیه ای که برای این نمایشگاه نگاشته شده است نیز چنین آمده: مجموعه پیش رو، شامل دغدغه های بزرگ و کوچک هنرمندان و روایت هایی از جنس رویا و آرزوست. آثاری پر از رنگ و حرکت در کنار آثار بی رنگ و ایستا، هریک دنیایی با هدفی متفاوت. برخی از این قاب ها بازتابی از معضلات اجتماعی و یا وقایع تاریخی هستند، در حالی که بعضی دیگر پنجره ای به دنیای کودکان می گشایند. در این مجموعه ساختارشکنی حرف اول را می زند و تصاویر آشنا از زاویه ای نو و در چهارچوبی متفاوت در معرض قضاوت بیننده قرار داده می شوند و این چالش را در ذهن ایجاد می کنند که آیا می توان دنیای پیرامون را به شکلی نو به تصویر کشید؟

به گزارش ایمنا، مراسم افتتاحیه نمایشگاه "روایت‌هایی از جنس خیال" روز جمعه سیزدهم اسفندماه در گالری گمان برگزار می شود و هنردوستان می توانند برای بازدید از این آثار تا هفدهم اسفندماه همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۱:۳۰ به محل گالری واقع در خیابان خاقانی، نبش بن بست شهپر مراجعه کنند.

کد خبر 338287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.