جریانی به عمد برای مأیوس کردن مردم  فعالیت می کند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: دولت آقای روحانی کمترین نقش را در وقوع معضل و بحران موسسات مالی اعتباری داشت، اما عده ای تلاش کردند از این مسئله سوءاستفاده کنند.

سعید صفوی در رابطه با طرح سؤال از رییس جمهور در مجلس به خبرنگار ایمنا گفت: در روزگاری که دولت مشغول رسیدگی به مسائل مهمی همچون ساماندهی بازار برای  شب عید مردم و بازگرداندن ثبات به حوزه ارز است، فشارها و حاشیه های زیادی به مسئولان دستگاه های اجرایی تحمیل می شود تا تمرکز آنها بر هم بریزد. به نظر می رسد جریانی عمدا برای ناامید و مأیوس کردن مردم در حال فعالیت است و تلاش می کند با دادن خبرهای ناامید کننده فضای بی اعتمادی را ایجاد و تشدید کند.

صفوی تأکید کرد: موسسات مالی یک معضل و بحران برآمده از ناکارآمدی دولت های قبل، مشکلات متأثر از بخش خصوصی ناکارآمد و سوءاستفاده عده ای از اعتماد مردم بود که به دولت یازدهم و دوازدهم تحمیل شد. بنابراین دولت آقای روحانی کمترین نقش را در وقوع مسئله داشت، ولی خیلی خوب آن را جمع و مدیریت کرد. با این وجود عده ای تلاش کردند از این مسئله سوءاستفاده کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: دولت یازدهم و خصوصا در چندماهه آغاز دولت دوازدهم بیشترین بحران ها و امتحان ها را از سر گذرانده است. البته اشکالاتی هم هست. بالاخره همه جا این کمبودها و کاستی ها وجود دارد و دولت هیچ گاه مدعی موفقیت صددرصدی نبوده است.

وی افزود: بر این اساس به نظر من طرح سوال از رییس جمهور بیشتر سیاسی است. البته آقای رییس جمهور همیشه باید تلاش کند که پاسخگو باشد و این حق مجلس است، اما موضوع طرح سوال از رییس جمهور را می توان به روش های دیگر از جمله گفت‌وگو با وزرا و در نشست های سران قوا پیگیری کرد. چون یک بخش دولت است و اضلاع دیگری هم در قوای دیگر نقش دارند.

صفوی تأکید کرد: در موقعیت کنونی بهتر است نمایندگان مجلس به دنبال تقویت و کمک کردن به دولت باشند. موضوع وحدت ملی و مبارزه با فساد در شرایط فعلی بسیار مهم است و این امر عزم جدی همه ارکان نظام را می طلبد.

کد خبر 338273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.