افزایش حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه اصفهان

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان گفت: .رتبه یک تا ۱۰ دانشجویان مقطع کارشناسی مورد حمایت مادی و معنوی قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یوسف شاقول  بعد از ظهر امروز (یکشنبه) در  همایش تجلیل از نخبگان ورودی سال ۹۶ اظهار کرد: دانشگاه اصفهان علاوه بر کشور در همه جای دنیا شناخته شده و خوشبختانه این دانشگاه با بیش از ۷۰ سال سابقه موفق به کسب افتخاراتی فراوان شده است.

وی افزود: دانشگاه اصفهان دارای مزیت ها و ویژگی‌های متعددی است. یکی از مزیت‌های عمده این دانشگاه که باعث افتخار است، تعدد دانشجویان و دانش آموختگان بسیار توانایی است که در سطح کشور و جهان افتخار آفرینی کرده اند.

وی بالاترین افتخار دانشگاه را خدمت گذاری به دانش آموختگان توانا عنوان کرد و گفت: افتخار داریم که دانش آموختگانی با رتبه های علمی بالا این دانشگاه را انتخاب کرده اند و امیدداریم در مرحله نخست هیچ گاه از انتخاب خود پشیمان نشوند و دوم اینکه  سبب حضور دیگر نخبگان باشند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان با اشاره به طرحی که در ستاد استعدادهای درخشان تنظیم شد، افزود: این طرح برای نخستین بار در شکل جدید تنظیم شده است. پس از تنظیم شیوه نامه و مکاتبه با سازمان سنجش مشخص شد که ابعاد اجرایی طرح به چه صورت باشد.

شاقول با بیان اینکه در نظر داشتیم تا از تنظیم شیوه نامه بهترین بهره را ببریم، گفت: اگر قرار بود مُر آیین نامه را طبق شیونامه مصوب اجرا کنیم، باید تنها ۱۸ نفر از دانشجویان دوره لیسانس در میان استعدادهای درخشان حضور داشتند، ولی در نظر داشتیم تا این آمار افرایش یابد.

عضو هیئت علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی ادامه داد: براین اساس رتبه های کشوری را به رتبه منطقه‌ای تبدیل کردیم و از ۱۸ نفر اکنون ۷۸ نفر دانشجو در دوره کارشناسی که شامل ۳۲نفر از منطقه یک، ۳۰ نفر از منطقه دو و حدود ۱۸ نفر از منطقه سه انتخاب شدند.

وی اظهار کرد: با توجه به تغییرات شیوه نامه پاداش و حمایت دانشجویان  را با تغییراتی با شرایط جدید مطابقت دادیم، بنابراین رتبه یک تا ۱۰ دانشجویان دوره کارشناسی طبق شیوه نامه مصوب تحت حمایت مادی و معنوی قرار گرفته اند.

شاقول تاکید کرد: رتبه های برتر از منطقه یک ۸۰ درصد، منطقه دو ۷۰ درصد و منطقه سه ۶۰ درصد میزان سراسری پاداش را دریافت می کنند که از نظر رقم و تعداد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان یکی از دیگر مشکلات پیش روی این طرح را تامین اعتبار عنوان کرد و گفت: خوشبختانه توانستیم بر این مشکل غلبه کنیم و با تمام گرفتاری های دانشگاه حدود یک میلیارد تومان هزینه تامین اعتبار شد.

کد خبر 338259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.