۵ سؤال از رییس جمهور تسویه حساب سیاسی است

نماینده مردم شهرضا و دهاقان با اشاره به طرح سؤال از رییس جمهور گفت:نخستین سؤال از رییس جمهور ماهیت اقتصادی داشت و سؤال بجایی بود، اما پنج سؤالی که بعد از آن مطرح شد، جنبه تسویه حساب سیاسی دارد و مشکلی از مردم جامعه را رفع نمی کند. 

سمیه محمودی در رابطه با طرح سوال از رییس جمهور به خبرنگار ایمنا گفت: نخستین سؤالی که از رییس جمهور مطرح شد، ماهیت اقتصادی داشت و بنابراین هفته گذشته جلسه ای با حضور اعضا و رییس کمیسیون اقتصادی و سؤال کنندگان برگزار شد که در آن آقایان سیف از بانک مرکزی، نهاوندیان، معاون اقتصادی رییس جمهور و طیب نیا وزیر اقتصاد هم حضور داشتند، اما با توجه به اینکه سوال کنندگان قانع نشدند قرار شد کمیته ای تشکیل شود و به پیگیری این سوال بپردازد و اگر سؤال کنندگان اقناع نشدند، سؤال به صحن علنی مجلس بیاید. 

وی افزود: این سوال در رابطه با وضعیت موسسات اعتباری، مالی و بانکی بود که بنده هم آن را امضا کردم. البته بعد از آن،  پنج سوال دیگر هم مطرح شده که ۱۰۲ نفر آن را امضا کرده اند و هنوز در مراحل ابتدایی است و تازه به هیئت رییسه مجلس ابلاغ شده است. توجه به اینکه این هفته مجلس تعطیل است باید دید هیئت رییسه چه زمانی این سوالات را به کمیسیون های مربوطه ارجاع می دهد و تکلیف آنها مشخص می شود.

محمودی گفت: طراح سوال اول که در مورد موسسات اعتباری بود،  آقای بخشی بودند که بنده هم با توجه به وظیفه نظارتی خود طرح این سوال را ضروری دانستم و آن را امضا کردم، اما فکر می کنم موضوعات دیگر را می شود از طرق دیگر پیگیری کرد و در شرایط فعلی نیازی به طرح سؤال نیست. بسیاری از سؤالات را می توان از وزرا پرسید؛ یعنی اگر نمایندگان مجلس وظیفه نظارتی خود را به طریق دیگری اعمال کنند، بهتر می توانیم به نتیجه برسیم و نیازی نیست پای رییس جمهور را به مجلس بکشانیم. 

وی با بیان اینکه ۵ سوال دوم را آقای ذوالنوری نماینده قم پیگیری می کند، افزود: فکر می کنم طرح ۵ سوال دیگر در شرایط فعلی چندان به صلاح نیست، باید بگذاریم سؤال اولی که مطرح شده به نتیجه برسد. با طرح یکسری سؤالات کلی دولت را با این سؤالات درگیر می کنیم و این امر کارهای کشور را به عقب می اندازد. اگر در طرح سؤال بر اساس واقعیتها پیش می رفتیم خوب بود، اما اینکه بخواهیم مسائل شخصی و حب و بغضهای خود را به سؤال تبدیل کنیم، به صلاح نیست.  ساماندهی مؤسسات اعتباری سؤال به جایی بود، اما سؤالات دیگر به دلایلی خارج از دلایل معقول پیگیری می شود و درد و مشکلی از مردم جامعه را رفع نمی کند. 

محمودی تصریح کرد: بنده تنها به دنبال انجام وظیفه نظارتی خود در مجلس هستم و سعی می کنم تحت هیچ شرایطی به مسائل سیاسی دامن نزنم، بنابراین معتقدم پشت طرح ۵ سؤال دیگر از رییس جمهور مباحثی غیر از نیازها و مشکلات جامعه نهفته است و بیشتر جنبه تسویه حساب سیاسی دارد.

کد خبر 338211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.