۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
"گردشگری شاردن" از بلندای صفه

جشنواره ملی گردشگری "شاردن" به همت شرکت توسعه مجتمع های سیاحتی فرهنگی و ورزشی سپاهان و همکاری کانون عکس اصفهان برگزار می‌شود.

نایب رییس هیات مدیره کانون عکس اصفهان با اعلام این خبر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: جشنواره ملی گردشگری شاردن که فراخوان آن نیز هنوز اعلام نشده است، با هدف ایجاد فرصتی برای پرداختن به منطقه گردشگری صفه اصفهان برگزار می شود.

شهرام احمدزاده افزود: این جشنواره به دریافت آثاری در زمینه مستند، عکس و ... می پردازد و محوریت آن شامل چشم انداز منطقه نمونه گردشگری صفه، صفه و محیط زیست، صفه و ورزش، صفه و خانواده و صفه و مراکز تفریحی است.

وی با اشاره به انتخاب نام شاردن برای این جشنواره گفت: ژان شاردن جهانگرد فرانسوی بود که کتاب ۱۰ جلدی او با نام "سفرهای سِر ژان شاردن" به عنوان یکی از بهترین کارهای پژوهشگران غربی دربارهٔ ایران و خاور نزدیک برشمرده می‌رود. این کتاب برای نخستین بار در ایران با نام "سیاحتنامه شاردن" با ترجمه محمد عباسی توسط مؤسسه مطبوعاتی امیرکبیر در سال ۱۳۳۵ منتشر شده است.

نایب رییس هیات مدیره کانون عکس اصفهان خاطرنشان کرد: فراخوان جشنواره ملی گردشگری شاردن تا پایان سال ۹۶ منتشر و جزییات نحوه شرکت متقاضیان در جشنواره اعلام خواهد شد.

کد خبر 338209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.