بغض طلایی ترکید/ پیروزی ۵ ستاره در مشهد

تیم فوتبال سپاهان با پیروزی پنج بر صفر برابر سیاه‌جامگان تا حدودی به وضعیت خود در جدول سر و سامان بخشید.

خبرگزاری ایمنا-

هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های سیاه جامگان و سپاهان

ورزشگاه: امام رضا (ع) مشهد

تماشاگر: ۷۵۰۰ نفر

گل‌ها: رضا دهقانی (دقایق ۲ و ۷۴)، ساسان انصاری (دقیقه ۲۳)، مهدی شریفی (دقیقه ۳۵) و میلاد سرلک (دقیقه ۸۷) برای سپاهان

اخطار: وحید عسگری (دقیقه ۵۷) از سیاه جامگان؛ محمود قائد رحمتی (دقیقه ۴۵) و رضا دهقانی (دقیقه ۶۴) از سپاهان

سیاه جامگان: محمدحسین عین افشار، وحید عسگری، محمد مهدی عسگری، هاشمی (۶۶- سجاد دانایی)، فرامرزی، مصطفی احمدی، حسین بادامکی، پیام ملکیان، حمید علی عسگری (۳۳- حنیف عمران زاده)، یونس شاکری (۳۹- حسین زامهران) و کیوان امرایی

سرمربی: رضا عنایتی

سپاهان: ابراهیم عالمه،  حسن جعفری، عارف غلامی، سیاوش یزدانی، سعیدآقایی، مهردادمحمدی (۸۶- ایمان زکی‌زاده)، رضا دهقانی، حامد بحیرایی، محمود قائدرحمتی (۶۳- میلاد سرلک)، مهدی شریفی و ساسان انصاری

سرمربی: منصور ابراهیم زاده

داور: علیرضا فغانی، محمدرضا مدیرروستا، جواد مداح و حسین زمانی

شرح بازی:

سپاهان در حالی به مشهد می‌رفت که هفت هفته از پیروزی دور بود و بازی با تیم قعر جدول بهترین فرصت برای شاگردان ابراهیم زاده بود تا با کسب سه امتیاز به وضعیت خود در جدول سر و سامان دهند. سپاهان که بازی را بسیار هجومی آغاز کرده بود در همان دقیقه ۲ بازی توسط پدیده جوان خود یعنی رضا دهقانی به گل رسید و در ادامه نیز گل‌های انصاری و شریفی خیال زردپوشان را بابت پیروزی در همان نیمه نخست راحت کرد.

سپاهان که در نیمه دوم چندین ضد حمله خطرناک را به خصوص از سمت چپ روی دروازه سیاه‌جامگان ترتیب داد تنها دو بار دیگر دروازه میزبان را باز کرد تا در نهایت به برتری پنج بر صفر برسد و بازگشتی با شکوه به لیگ برتر داشته باشد. حالا شاگردان منصور ابراهیم‌زاده موقتاً دو رده در جدول صعود کرده‌اند و با امیدواری منتظر هفته‌های پیش رو هستند.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (۲- سپاهان): فرار مهدی شریفی از سمت چپ با پاس در عرض او همراه شد و در نزدیکی نقطه پنالتی این رضا دهقانی بود که با یک بغل پای دقیق دروازه سیاه‌جامگان را خیلی زود باز کرد.

۲-۰ (۲۳- سپاهان): عالمه با یک شروع مجدد سریع یک ضد حمله خطرناک را طرح ریزی کرد تا در نهایت پس از پنج ضرب با پاس در عرض جعفری درون محوطه جریمه سیاه‌جامگان این ساسان انصاری باشد که در چند قدمی دروازه با ضربه‌ای ساده برتری سپاهان را دو برابر کند.

۳-۰ (۳۵- سپاهان): نفوذ سعید آقایی از سمت چپ محوطه جریمه سیاه‌جامگان با پاس در عرض تیز او همراه بود تا مهدی شریفی از دو قدمی دروازه گل سوم را به ثمر برساند.

۴-۰ (۷۴- سپاهان): مهدی شریفی در سمت چپ محوطه جریمه سیاه‌جامگان صاحب توپ شد و با یک پاس کات بَک باعث گلزنی مجدد دهقانی شد.

۵-۰ (۸۷- سپاهان): میلاد سرلک درون محوطه جریمه سیاه‌جامگان صاحب توپ شد با پای چپ به زیبایی دروازه سیاه‌جامگان را باز کرد.

دقایق حساس:

دقیقه یک- با پاس اشتباه مدافع سیاه‌جامگان توپ در موقعیتی خوب نصیب ساسان انصاری شد که ضربه خطرناک او را دروازه‌بان دفع کرد.

دقیقه ۱۶- ضربه ایستگاهی بسیار زیبای علی عسگری به پای تیر عمودی دروازه برخورد کرد و در برگشت با وجود برخورد به بدن عالمه تبدیل به گل نشد تا دروازه‌بان سپاهان توپ را جمع کند.

دقیقه ۲۴- در یک ضد حمله توپ در پشت محوطه جریمه به شریفی رسید و ضربه محکم او را عین افشار راهی کرنر کرد.

دقیقه ۶۱- ارسال ملکیان می‌رفت تا دروازه سپاهان را مستقیماً باز کند، اما عالمه توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه ۶۲- شوت مهرداد محمدی از پشت محوطه جریمه را عین افشار برگشت داد و توپ برگشتی هم توسط بازیکنان سپاهان لو رفت.

دقیقه ۶۷- کرنر دهقانی با چرخش و ضربه محکم شریفی همراه شد که توپ با اختلافی کم از بالای دروازه رد شد.

دقیقه ۶۸- مهرداد محمدی از سمت چپ به محوطه جریمه سیاه‌جامگان نفوذ کرد و ضربه محکمش را عین افشار برگشت داد.

دقیقه ۸۰- موقعیت تک به تک انصاری را عین افشار دفع کرد.

دقیقه ۸۲- مهرداد محمدی در پشت مدافعان سیاه‌جامگان صاحب توپ شد، اما ضربه پای راست او را عین افشار مهار کرد.

اتفاق ویژه:

این نخستین پیروزی خارج از خانه سپاهان در فصل جاری بود که نه با یک گل بلکه با پنج گل به دست آمد.

بهترین بازیکن:

یک گل با پای راست، یک گل با پای چپ و عملکردی بی‌نقص در فاز دفاعی و تهاجمی سپاهان از سوی رضا دهقانی بدون شک او را بهترین بازیکن این دیدار می‌کند. غیر از او ساسان انصاری و مهدی شریفی نیز عملکرد بسیار خوبی در این دیدار داشتند و بارها مدافعان سیاه‌جامگان را اذیت کردند.

کد خبر 338073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.