انتقاد و اعتراض حق مردم است

لنجان-امام جمعه زرین شهر گفت:امروز علی‌رغم امنیت و آرامشی که در کشور وجود دارد، فضای جامعه بسیار ملتهب است، سوال اینجاست، چرا افرادی که خودشان یک روز مسئول بوده‌اند یا هنوز هم مسئول هستند به ملتهب بود جامعه توجهی ندارند و با رفتارها و گفتارهای نسنجیده خود باعث دامن زدن به این التهابات می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه اظهار کرد: مدت‌ها است، برخی مسئولان قبلی و فعلی  کشور با رفتار، کلام، نامه‌ها و حرکات خود جامعه را به التهاب کشانده‌اند.

وی افزود: امروز علی‌رغم امنیت و آرامشی که در کشور وجود دارد، فضای جامعه بسیار بسیار ملتهب است، سوال اینجاست، چرا افرادی که خودشان یک روز مسئول بوده‌اند یا هنوز هم مسئول هستند به ملتهب بودن جامعه توجهی ندارند  و با رفتارها و گفتارهای نسنجیده خود باعث دامن زدن به این التهابات می‌شوند، ما باید از داشتن رهبری آگاه و مدیر به خود بیالیم و به ایشان آفرین گفت که همواره در مسیر پیشرفت و خدمت به مردم و کاهش تنش‌ها و بحران ها قدم برداشته است.

مسئولان با خدمت مستمر از انباشت مطالبات مردم جلوگیری کنند

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: به فرموده رهبری باید به سمتی حرکت کنیم که به سوی مسایل حاشیه‌ای نرویم، مسئولان مراقب باشند دچار مسایل حاشیه‌ای نشوند و از توجه به مسایل کلان جامعه غافل شوند باید به مسایل مردم و مشکلات آنها با تمام وجود توجه شود.

وی ادامه داد: این نگاه مقام معظم رهبری را باید ستود که ما باید تمامی اقدمات را با نگاه مثبت بنگریم و این نشان دهنده وجود آزادی در کشور است و اگاهی انقلابی و کمال سیاسی انقلاب، این تفسیر مثبت معظم‌له بسیار مهم و راهبردی است.

فرهنگ نقد و انتقاد از نگاه رهبر معظم انقلاب مورد استفاده همگان قرار گیرد

باقریان اضافه کرد: انتقاد خوب است و مردم هم باید انتقاد کنند این انتقادها منافاتی با نظام انقلابی که با فداکاری همین مردم به وجود آمده ندارد، پیرو نگاه مثبت مقام معظم رهبری بلوغ سیاسی که در مردم به وجود امده، بسیار خوب است.

وی عنوان کرد: مسئولان کشور هم بین انتقاد کنندگان و اغتشاش‌گران تفاوت قایل هستند، چراکه کسی که انتقاد می‌کند، به تعویق افتادن حقوق هشت ماهه خود را فریاد می‌زند، از تبعیض و بی عدالتی داد می‌زند، بازنشسته‌ای که از پرداخت نشدن حق و حقوق خود گله داشته و تجمع می‌کند و... این‌ها نشان از رشد جامعه دارد و باید مورد توجه همگان قرار گیرد، این گونه پیگیری‌ها با اغتشاش و آشوب تفاوت دارد.

انتقاد و اعتراض در همه امور حق مردم است

امام جمعه زرین شهر گفت: بار دیگر همه صبر نظام را در اغتشاشات چند روز قبل تهران دیدند و گرنه برای نظام کاری نداشت با این افراد مقابله کند، نظام مقدس جمهوری اسلامی هم توان نظامی و هم توان دفاعی دارد که با اغتشاش‌گران برخورد کند، اما صبوری کرد و این صبوری منجر به شهادت چندین نفر از نیروهای بسیجی و نیروی انتظامی شد در حالی که از آشوب‌گران حتی یک نفر هم کشته نشد از این رو صف توده مردم از آشوب گران جدا است.

وی خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات مردم شهرستان لنجان باید ید واحد باشیم تمامی سلیقه‌های سیاسی محترم است، اما وقتی پای رفع مشکلات مردم به میان می‌آید همه یکصد و یکدل باید برای رفع آن مشکل تلاش کنیم، به لطف خدا با همیت، وحدت و همدلی که وجود داشته فرماندار شهرستان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خدمت به این مردم و رفع مشکلات آنها همواره تلاش کردند و اگر تلاش وهمدلی فرماندار  و نماینده مردم در بسیاری از مسائل وجود نداشتند امروز با بحران‌های جدی در شهرستان روبه رو بودیم.

اعتراض امام جمعه زرین شهر به سنگ اندازی برخی ادارت در مقابل مردم

امام جمعه زرین شهر ادامه داد: ادارات و نهادهای شهرستان لنجان در مسیر خدمت به مردم کمر همت خود را ببندند و گرنه با آنان برخورد خواهد شد، ما موظفیم در مسیر خدمت به مردم تلاش کنیم، چرا برخی ادارات شهرستان با رفتارهای خود باعث گرفتاری مردم می‌شوند و مردم را بی جهت درگیر مسایل بیهود می‌کنند، امروز زمان آن رسیده تغیر رویه بدهند و خدمت به مردم را اصل و سرولوحه کارهای خود قرار دهند.

فعالان علم و رسانه به اختلافات دامن نزنند

وی خطاب به رسانه‌های فعال در شهرستان لنجان اظهار کرد: رسانه‌ها بدانند مردم شهرستان اهل سواد و فهم هستند، چرا برخی رسانه‌ها به جای پرداختن به مسایل کلان شهرستان به بیان مسایل بیهود می‌پردازند و از بیان مسایل مهم غفلت می‌کنند؟ رسانه‌ای که برای نشان دادن کم کاری یک نهاد از عکسی بیهوده استفاده کرده و تیتر کم کاری آن نهاد را بزرگ می کند این رسانه به در مسیر غلط در حال حرکت است.

باقریان متذکر شد: رسانه‌های فعال در شهرستان باید به مسایل مهم و کلان شهر بپردازند، یکی از مسایل مهم این شهرستان، مسئله سرمایه گذاری است، رسانه‌ها این گونه مسایل را از مسئولان مطالبه کنند.

هشدار به مسئولان و جهاد کشاورزی از تریبون نماز جمعه

وی تاکید کرد: امروز باید مسئولان پاسخ دهند چرا با برخی تصمیم‌ها باعث مشکلات در شهر شده‌اند، چرا باید وضعیت درآمد کسبه ما با مشکل مواجه باشد، چرا باید برخی ادارت خود باعث تشکیل ده‌ها پرونده قضای شوند، چرا جهاد کشاورزی باید به گونه‌ای رفتار کند که باعت تشکیل پرونده‌های قضایی متعدد در خصوص باغ‌ها شود، چرا تکلیف مردم را روشن نمی‌کنند، اگر آب هست بگذارید کشاورزی کنند، اگر نیست واضح بگویند.

رسانه ها باید پیشران توسعه شهرستان لنجان باشند

امام جمعه زرین شهر افزود: امروز باید تکلیف مردم شهرستان لنجان در خصوص باغ‌ها مشخص شود، چراکه ما همواره حرف از گردشگری می‌زنیم حال باید سوال کرد کدام کردشگری؟ آیا مسئولان تاکنون فرصت‌های سرمایه‌گذاری را برای مردم تعریف و مشخص کرده‌اند یا با اقدمات و طرز فکرهای خود باعث فرار سرمایه‌ها شده‌اند، رسانه‌ها نیز باید این مسایل را مطالبه کنند نه موارد پوچ و بیهوده که تنها به اختلاف افکنی منجر شده و دود آن در چشم مردم شهرستان می‌رود.

کد خبر 338066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.