تغییر سبک زندگی، کلید حل مشکلات اقتصادی

لنجان-امام جمعه شهر زاینده رود گفت: در اسلام جایگاه زن و مرد مکمل یکدیگر تعریف شده و در صورت عدم همراهی هر کدام از آن‌ها، هیچ کدام به هدف مطلوب دست پیدا نخواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام حسن صفرزاده تهرانی در جمع مردم زرین‌شهر با اشاره به مشخصه‌های خانواده فاطمی اظهار کرد:  یکی از مهمترین اصول و مبانی تحکیم خانواده فاطمی، ازدواج و تشکیل خانواده، بر محور دین و مکتب بوده و این موضوع یکی از شاخصه های مهم تقوای الهی است.

وی افزود: یکی دیگر از مشخصه‌های خانواده مکتبی و دینی که همان خانواده فاطمی است، اخلاق و ادب بوده و امیرالمؤمنین علی (ع) درباره نوع رفتار خود با فاطمه زهرا (س) می فرماید: «به خدا سوگند در سراسر زندگی مشترک با فاطمه هرگز او را خشمگین نساختم و بر هیچ کاری او را مجبور نکردم و او نیز مرا هرگز خشمگین نساخت و نافرمانی من نکرد، هر وقت به او نگاه می کردم رنج ها و اندوه هایم برطرف می شد.»

امام جمعه شهر زاینده رود تصریح کرد: در اسلام جایگاه زن و مرد مکمل یکدیگر تعریف شده و در صورت عدم همراهی هر کدام از آن‌ها، هیچ کدام به هدف مطلوب دست پیدا نخواهند کرد، بنابراین هیچ مردی بدون زن خوب و هیچ زنی بدون مرد خوب به قله‌های خوشبختی مادی و معنوی نخواهند رسید.

صفرزاده تهرانی اضافه کرد: روش درک عمیق و تفاهم یافتن یکی از مهارت‌های لازم برای زندگی موفق است و این مهم باید سرلوحه خانواده‌ها قرار گیرد.

امام جمعه شهرزاینده رود عنوان کرد: یکی دیگر از مشخصه‌های خانواده فاطمی محبت است چراکه هر چه ایمان بنده زیاد شود، محبت وی به خانواده اش بیشتر می شود.

صفرزاده تهرانی یادآور شد: پیشوایان معصوم (ع) همواره بر لزوم مدارا با همسر تأکید فراوانی داشته‌اند و از جمله آثاری که برای مدارا و سازگاری بیان شده زینت دهنده زندگی، مایه فزونی خیر و منفعت و مسبب کرامت و بزرگواری است.

وی افزود: یکی دیگر از مشخصه‌های خانواده فاطمی شخصیت دادن به همسر و نشستن در کنار همسر است و پیامبر گرامی اسلام (ص) با اشاره به اهمیت موضوع می‌فرمایند: جلوس المرء عند عیاله احب الی الله تعالی من اعتکاف فی مسجدی هذا، نشستن مرد در کنار خانواده‌اش، نزد خدای بزرگ دوست داشتنی‌تر از اعتکاف در این مسجدالنبی است و امروز باید به سمتی حرکت کرد که این مهم همچون قدیم الایام مورد توجه قرار گیرد.

صفرزاده تهرانی گفت: بدون تجملات می شود زندگی کرد، اما بدون آرامش، بدون اخلاق این مهم محقق نخواهد شد و باید توجه داشت مشکل ما اقتصاد نیست، افراد زیادی بدون داشتن نیاز اقتصادی در زندگی خود مشکل بسیار دارند، مشکل ما سبک زندگی، روش زندگی است، که در مسایل اقتصادی بروز و ظهر پیدا می‌کند.

کد خبر 338036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.