کمبود نیرو، معضل بهداشت و درمان در خمینی شهر است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مشکل جدی بهداشت و درمان در شهرستان خمینی شهر کمبود نیرو است و باید بتوانیم سازمان برنامه وبوجه و سازمان امور استخدامی را متقاعد به تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن قاضی زاده هاشمی ظهر پنجشنبه در آیین افتتاحیه بیمارستان ۹ دی منظریه با تقدیراز خانواده شهدا و جانبازان شهرستان خمینی شهر با اشاره به اتفاقی که چندی پیش در خصوص بخیه صورت کودکی در بیمارستان آیت‌الله اشرفی خمینی شهر اتفاق افتاد، اظهار کرد: اگرچه این اتفاق به دلیل خطای فردی  پزشک صورت گرفته اما در بیمارستان ما بوده است و جای عذرخواهی دارد.

وی با تبریک راه‌اندازی و افتتاح بیمارستان مجهز ۹ دی گفت: این بیمارستان با تجهیزات کامل و کادر مجهز در همه بخش‌ها آماده به خدمت است اما شهرستان خمینی شهر با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت به حداقل ۸۰۰ تخت بیمارستانی نیاز دارد.

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: با افتتاح بیمارستان ۱۷۴ تختخوابی ۹ دی تعداد تخت‌های بیمارستانی شهرستان خمینی شهر به ۳۲۰  تخت بیمارستانی رسید که با  تعداد استاندارد فاصله زیادی دارد.

وی با بیان اینکه بیمارستان آیت‌الله اشرفی در شان مردم خمینی شهر نیست، گفت: این بیمارستان متعلق به ۲۰ سال گذشته است و تلاش‌ها برای مرمت و بازسازی و تجهیز آن ادامه دارد، همچینن بیمارستان ساعی به همت خیرین و کمک وزارت بهداشت به زودی تکمیل و تجهیز می‌شود.

قاضی‌زاده با بیان اینکه اورژانس بیمارستان ۹ دی نیاز به تجهیز و توسعه دارد، گفت: مشکل جدی بهداشت و درمان در شهرستان خمینی شهر کمبود نیرو است و باید بتوانیم سازمان برنامه وبوجه و سازمان امور استخدامی را متقاعد به تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی کنیم تا درعین  آسودگی خیال کادر پزشکی و پرستاری مشکل کمبود نیروی بیمارستان‌ها مرتفع شود.

وی با تاکید بر اینکه بخشی از مساله درمان و سلامت به کادر بیمارستان‌ها بازمی‌گردد، گفت: در حال حاضر پرستاران و نیروهای ما دو برابر وضعیت عادی کار می کنند که باید با افزایش نیرو این مشکل را برطرف کنیم .

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه ساختمان و تجهیزات بخش کوچکی از مساله درمان است، گفت: آنچه اهمیت دارد غم خواری و محبت نیروهاست که در حد اعلی در میان کارکنان بیمارستان‌های اصفهان وجود دارد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با همت بلند خیرین به زودی بیمارستان ساعی را افتتاح و بیمارستان اشرفی اصفهانی را نیز تجهیز کنیم.

کد خبر 338003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.