مهم‌ترین رویدادی خبری در استان اصفهان

در بررسی گزیده ای از رویدادهای مربوط به شهرهای استان اصفهان در چند روز گذشته با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته استان اصفهان شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود که می توان گفت هفته پر خبری را پشت سر گذرانده است، در بسته خبری ایمنا، سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

هواپیمای تهران-یاسوج در سمیرم سقوط کرد

فرماندار سمیرم اظهار کرد: این هواپیما در حدود ساعت ۸ صبح از مدار خارج شده و بر اساس گزارشات موجود در سمیرم سقوط کرده است.

وی افزود: هم اکنون نیروهای امدادی به محل سقوط این هواپیما اعزام شده اند.

سمیرمی‌ها برای هموطنانشان سنگ تمام گذاشتند

نماینده مردم سمیرم در مجلس اظهار کرد: روز گذشته زمانی که خبر به شهرستان سمیرم رسید که هواپیمایی از رادار خارج شده تمامی مسئولان شهرستان سمیرم وارد عمل شدند و ستاد مدیریت بحران در کمترین زمان ممکن تشکیل شد و سریعا چهار تیم هلال احمر به منطقه پادنای اولیا اعزام شدند.

وی افزود: مردم محلی و افراد بلدچی منطقه با تیم‌های هلال احمر و حتی برخی زودتر به محل‌هایی که فکر می‌کردند حادثه در آن مکان به وقوع پیوسته و صدایی از آن مناطق به گوش رسیده بود، اعزام شدند./ایمنا

عملکرد مدیرکل نوسازی مدارس استان، رضایت بخش نیست

فرماندار شهرستان تیران و کرون گفت: نحوه عملکرد فعلی مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان در خصوص رسیدگی به وضع فرسودگی مدارس، بحران آموزش و پرورش را تشدید می کند.

وی افزود: وجود کلاس درس کانکسی، فرسودگی مدارس، عدم پاسخگویی به استعلامات و عدم حضور در شهرستان برای بازدید و هم اندیشی رفع مشکلات و همچنین عدم توجه به وعده ها عملکرد مناسبی از سوی اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان نیست./ایمنا

بیش از ۳ هزار متر از اراضی ملی نطنز از متصرفان خلع ید شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نطنز اظهار کرد: طی سه ماه گذشته با تلاش ماموران یگان حفاظت از اراضی ملی شهرستان، سه هزار و ۵۰ متر مربع از زمین‌های ملی با دستور قاضی اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب نطنز در روستاهای بخش مرکزی نطنز رفع تصرف و به حالت اولیه بازگردانده شد.

وی افزود: در آخرین مورد از برخورد با متصرفان با حضور ماموران اجرای حکم مقدار ۱۵۰ متر مربع از اراضی ملی از منطقه بزرود رفع تصرف و به حالت سابق برگشت./ایمنا

توضیحات نماینده فریدن در مورد طرح تفکیک استان‌ها/ پاسخ به شایعه الحاق قومیتی حوضه زاینده‌رود

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بویین‌ میاندشت در مجلس شورای اسلامی  اظهار کرد: آزمون کوچک‌تر کردن استان‌ها در خراسان با موفقیت همراه بوده است و مدیریت در آن استان‌ها بهبودیافته و هم تقسیم بودجه‌های کشوری به عدالت در آن‌ها انجام می‌شود، خواستار آن شدیم که استان اصفهان، فارس و سیستان بلوچستان نیز به استان‌های کوچک‌تر تبدیل شود.

وی افزود: در هیچ جای نامه صحبتی مبنی بر تقسیم‌بندی شهرستان‌ها با توجه به قومیت، نشده است؛ بلکه با توجه به مشکلاتی که در استان‌های بزرگ وجود دارد و دسترسی شهرستان‌های غرب استان مانند فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بویین‌میاندشت و یا شهرستان‌هایی مانند کاشان و آران و بیدگل به مرکز استان اصفهان دشوار و هزینه‌بر است، در خواست شد تا تدبیری در این خصوص اندیشیده شود./فارس

پیشرفت ۷۰ درصدی جاده چادگان به اصفهان

معاون فرماندار شهرستان چادگان اظهار کرد: جاده چادگان به اصفهان بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که انتظار می‌رود با پیگیری‌های اداره حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان چادگان و سازمان عمران زاینده‌رود سال آینده شاهد بهره‌برداری این جاده باشیم.

وی افزود: همه باید با هم تلاش کنیم تا قانون پیشگیری از جرم نهادینه شده و انگیزه در مجریان با استفاده از مهارت و ابزارهای لازم فراهم شود.

۲۰ حلقه چاه زغال غیر مجاز در نجف آباد تخریب شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست نجف آباد، اظهار کرد: این چاه های غیر مجاز تولید زغال در یکی از روستاهای شهرستان نجف آباد به سبب آلوده کردن محیط زیست منطقه با دستور مقام قضایی تخریب شد.

وی گفت: با اعتراض و شکایات متعدد مردمی مبنی بر آلودگی هوا به دلیل فعالیت کارگاه های تولید زغال در محدوده نجف آباد و صدور اخطارهای مکرر زیست محیطی به مالکان مربوطه و توجه نکردن آنان با حکم مراجع قضایی دستور تخریب این چاه ها صادر و اجرا شد./ایرنا

۲۱۰ هزار قطعه مرغ آلوده در کاشان معدوم شد

رییس شبکه دامپزشکی کاشان اظهار کرد: افزون بر ۱۸ تن تخم مرغ و ۱۶ تن دان مرغی آلوده نیز معدوم شده و مجموع خسارت های وارده به مرغداری ها افزون بر ۳۵ میلیارد ریال برآورد می شود.

وی افزود: پس از مشاهده نشانه هایی از بیماری در مرغداری ها، اقدام های لازم برای پاکسازی و قرنطینه انجام و پس از تایید نمونه گیری ها مرغ های آلوده معدوم شدند./ایرنا

قاچاق چوب در آران و بیدگل ۵۰ درصد کاهش یافت

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل با بیان به اینکه آران و بیدگل ۱۲۰ هزار هکتار جنگل دست کاشت تاغ و قره داغ دارد و از این نظر رتبه نخست استان اصفهان است، اظهار داشت: حفظ و مراقبت از زحمات ۵۰ ساله مردم و نیروهای منابع طبیعی در کاشت این جنگل ها وظیفه اصلی اداره منابع طبیعی شهرستان است.

وی افزایش جریمه قطع هر اصله درخت از دو میلیون ریال به ۳۰ میلیون ریال، افزایش گشت های منابع طبیعی و متلاشی شدن چند گروه سابقه دار قاچاق را از جمله دلایل کاهش قاچاق چوب در آران و بیدگل برشمرد./مهر

کاهش بارندگی در دشت کاشان و کویر آران و بیدگل محسوس است

کارشناس هواشناسی آران و بیدگل اظهار کرد: با وجود باران در دی و بهمن شرایط خشکسالی در دشت کاشان و به خصوص کویر آران و بیدگل حکمفرماست و نسبت به سال گذشته با کاهش نزولات جوی روبرو هستیم.

وی افزود: در سال زراعی جاری نسبت به سال قبل با کاهش ۴۱ درصدی روبرو هستیم و باید بیش از پیش در مصرف آب صرفه جویی کنیم تا در آینده با مشکلات کمتری روبرو شویم./ایسنا

اردستان کمپ اعتیاد ندارد

رییس اداره بهزیستی اردستان شهرستان اردستان اظهار کرد: شهرستان اردستان بیش از ۴۲ هزار جمعیت دارد که طبق آمارهای دیگر ارگان ها بیش از یک هزار و ۷۰۰معتاد در اردستان وجود دارد، اما افرادی که در مراکز درمانی بهزیستی پرونده اعتیاد دارند یک هزار و ۱۰۰نفر هستند.

وی با بیان اینکه اردستان تنها یک مرکز مشاوره ترک اعتیاد دارد و تا کنون ۲۱۰پرونده فعال در حوزه اعتیاد را بررسی کرده است، افزود: بیش از ۹ میلیارد ریال از تسهیلات اشتغالزایی نیز به ۵۳ نفر معتاد بهبود یافته تاکنون پرداخت شده است.

کد خبر 337989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.