مرحوم مظاهری مرد عمل و معتمد مردم بود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به زنده بودن ابدی مرحوم مظاهری گفت: ایشان غیر از ارشادات منبری که داشت، مرد عمل و معتمد مردم بود و اخلاص، صفا، درستی و صداقتی که داشت باعث می شد دعا خواندن کمیل و ابوحمزه ایشان به دل بنشیند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری در چهلمین روز درگذشت حاج شیخ مهدی مظاهری در اصفهان ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) گفت: چهلمین روز ارتحال مبلغ اسلام و مکتب اهل بیت، عالمی عارف، خدمت گذاری صادق و معلمی کم نظیر در میدان عمل و اجرا مرحوم حاج شیخ مهدی مظاهری را گرامی می دارم.

وی افزود: بنده این سالها کمتر سخنرانی می کنم اما وقتی فوت این عالم عالیقدر رخ داد، بسیار متاثر و متاسف شدم و فکر کردم حق و دین خودم را به عنوان یک شیعه و مسلمان ادا کنم؛ او یک انسانی بود که حیات پر برکت و وجودی با برکت داشت و قول دادم که در چهلمین روز ارتحال ایشان دین خود را ادا کنم.

ناطق نوری با اشاره به اینکه انسانها دو نوع حیات و ممات دارند، گفت: یک نوع آن حیات مادی است که در کنار آن مرگ هم مادی است و حیوانات و گیاهان را نیز شامل می شود؛ همین که انسان تلاش می کند و خانه و خانواده تشکیل می دهد در محدوده حیات مادی انسان قرار می گیرد. ملاک حیات معنوی و در مقابل آن مرگ معنوی زنده بودن و جریان داشتن خون در بدن نیست؛ بلکه شعاع وجودی، نور افشانی و ثمره داشتن انسان ملاک است به میزانی که موج ایجاد  کند و این فرد تا زمانی که هست زنده و مانند خورشیدی است که تا زمانی که می تابد، جامعه از آن بهره مند است.

وی خاطر نشان کرد: مرگ معنوی زمانی است که انسان ثمره وجودی و اثری برای جامعه نداشته باشد و فقط به فکر مال اندوزی و شکم باشد؛ زیرا انسان با لقمه نانی هم سیر می شود. در روایت ها آمده است روز قیامت، کسی حسرت و افسوس می خورد که تنها به فکر جمع آوری مال بوده چراکه لذتش را بازماندگان می برند و او برای آن مواخذه می شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: طبق آیه ای از قران کریم هرکس مومن باشد وعمل صالح انجام دهد، به حیات طیبه زنده می شود و بهترین ها نصیب او می شود. امام صادق می فرمایند: سه چیز نمی گذارد پرونده انسان تا قیامت بسته شود؛ اول علمی که از انسان باقی بماند و مردم از آن استفاده کنند که مصداق آن معلمان و عالمان هستند. عالمی مثل مرحوم مجلسی که آثار او مرات العقول و ... همچنان باقی است و استفاده می شود؛ هیچ گاه مرده به حساب نمی آید.

وی افزود: دوم، فرزند صالح و سوم خیرات و مسجد ساختن و کار خیر کردن است که حتی بدون توان مالی هم اگر اجری را در ساختن آنها جا بجا کنی، ثواب و اجر میگیری.


ناطق نوری با اشاره به زنده بودن ابدی مرحوم مظاهری گفت: وجود با برکتی که غیر از ارشادات منبری داشت، مرد عمل و معتمد مردم بود. ایشان با اخلاص، صفا، درستی و صداقتی که داشت باعث می شد دعا خواندن کمیل و ابو حمزه ایشان به دل بنشیند و نه تنها از اصفهان بلکه از شهرهای دیگر هم برای دعای ابوحمره ایشان به اصفهان بیایند و چقدر جوانان با دعای ابوحمزه ایشان منقلب و هدایت شدند.

وی تاسیس انجمن مددکاری امام زمان، دارالقران در سال ۴۹در جای جای اصفهان، مجتمع ابا بصیر، انجمن صرع و  ام اس، بنیاد خیریه الاء، مدرسه خاتم الانبیا و الاولیا، جامع المرتصی و ... را از جمله فعالیت ها و اقدامات شایسته مرحوم مطاهری برشمرد.

  ناطق نوری در پایان با اشاره به اینکه من در هر سمت و منصبی که باشم، نوکر امام حسین هستم، در کنار شهدا برای شهادت حضرت زهرا نوحه سرایی کرد.

کد خبر 337868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.