آموزش‌ مهارت‌های اشتغال به ۹ هزار مددجوی اصفهانی

مدیر کل کمیته امداد اصفهان از آموزش مهارت‌های اشتغال به ۹ هزار مددجوی اصفهانی با هدف توانمندسازی و خودکفایی نیازمندان خبر داد.

حمیدرضا شیران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با ارایه گزارشی از عملکرد حوزه آموزش اشتغال و خودکفایی این نهاد در ۱۰ ماهه ۹۶ اظهارکرد: توانمندسازی و شکوفایی استعدادها و تأمین خوداتکایی نیازمندان و محرومان ازمهم‌ترین اهداف این نهاد است و آموزش مناسب و مبتنی بر نیاز اهمیت زیادی در فراهم شدن مقدمات خودکفایی و توانمندسازی مددجویان دارد.

وی با اشاره به اینکه ۹ هزار و ۳۵۹ مددجوی تحت حمایت از دوره‌های آموزش اشتغال در ده ماهه سال جاری بهره‌مند شدند، افزود: این دوره‌های آموزشی شامل مهارت‌آموزی، پایدارسازی طرح‌ها، کارآفرینی و حرفه‌آموزی دانش آموزان است که در راستای ارائه این خدمات ۹۸۲ میلیون تومان در ده ماهه سال جاری هزینه شد.

مدیر کل کمیته امداد اصفهان با اشاره به استفاده ۲هزار و ۳۵۰ نفری مددجویان از دوره‌های مهارت‌آموزی، گفت: فعالیت‌های مهارت‌آموزی آموزش‌های بلند مدتی است که برای آماده شدن مددجو برای حضور در بازار کار ارائه می‌شوند و در سال جاری تاکنون بالغ بر ۷۵۰ میلیون تومان در این راستا هزینه شده است.

وی افزود:  آموزش‌های پایدارسازی به منظور به روز کردن دانش مددجویان مجری طرح‌های اشتغال و انتقال اطلاعات جدید در زمینه بازار به آنها ارائه می‌شود و پنج هزار و ۷۹۳ نفر از مددجویان اصفهانی با هزینه‌ای بیش از ۷۹ میلیون تومان از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند.

مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به آموزش‌های مربوط به خودکفایی، گفت: این آموزش ها قبل از پرداخت وام و به منظور آشنایی مددجویان با شیوه‌های مدیریت کسب و کار ارائه می‌شود و در ده ماهه سال جاری ۷۱۷ نفر با هزینه ای بیش از ۱۳۳ میلیون تومان از این خدمات بهره مند شده‌اند.

شیران بابیان اینکه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای برای دانش‌آموزان مقطع دبیرستان ارائه می‌شود، گفت: این آموزش‌ها رشته‌های نظری، فنی و حرفه‌ای، هنرستان و کار و دانش و چهار گروه اصلی کشاورزی، خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر را شامل می‌شود.

وی  افزود: در ده ماهه سال ۹۶ تعداد ۴۹۹ نفر از دانش‌آموزان تحت حمایت با هزینه بیش از ۲۰ میلیون تومان از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند.

کد خبر 337688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.