اصفهانی آبادتر و سرزنده تر برای همه شهروندان

مدیریت شهری اصفهان در دهه فجر امسال با در نظر گرفتن اولویت‌ها و نیازهای شهروندان در مناطق مختلف شهر از پروژه های مهم و کلیدی بهره برداری کرد تا شاهد اصفهانی آبادتر و سرزنده تر از گذشته باشیم.

به گزارش ایمنا، در طول ایام دهه فجر ۵۰۰ برنامه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی توسط شهرداری در نقاط مختلف شهر به‌منظور گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مردم اصفهان برگزار شد، به دنبال اجرای این برنامه‌ها ۸۰ پروژه عمرانی، خدماتی به ارزش بیش از دو هزار میلیارد ریال در قالب طرح «در مسیر امید» در شهر اصفهان نیز به بهره‌برداری رسید. طرح «در مسیر امید» برای سرعت بخشیدن به آهنگ توسعه شهر و ارتقاء کیفیت زندگی در محلات برنامه ریزی شده است. شهرداری اصفهان با اجرای این طرح برای رسیدن به محرومیت‌زدایی گام برداشته است به طوری که شهردار اصفهان در حاشیه افتتاح پروژه‌ها بر توزیع عادلانه خدمات در مناطق پانزده‌گانه شهر تأکید کرده و گفته است: در بودجه سال آینده به توزیع عادلانه خدمات شهری توجه ویژه‌ای شده است، زیرا مردم حق‌دارند از امکانات شهری مناسب برخوردار باشند.

یکی از نقاط مثبت این طرح حضور فعال شهروندان و خانواده شهدا در مراسم افتتاح پروژه‌ها است، در این راستا مدیران شهری با اهالی منطقه دیدار می‌کنند و از نزدیک درخواست‌ها و نیازهای آنان را می‌شنوند تا در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ کنند.

افتتاح ۱۲۱ میلیارد تومان پروژه در منطقه یک

 «در مسیر امید» با بهره‌برداری از ۲۹ پروژه عمرانی با اعتبار ۱۲۱ میلیارد تومان بدر منطقه یک اصفهان آغاز شد تا گام بلندی برای ارتقا کیفی محلات این منطقه برداشته شود.

خیابان صاحب روضات به طول یک هزار متر حدفاصل خیابان آیت‌الله کاشانی تا بزرگراه شهید خرازی، خط بی. آر. تی در خیابان شیخ بهایی-جهاد و ایستگاه بی. آر. تی میدان جمهوری، بوستان محلی شیش در خیابان آیت‌الله کاشانی، بوستان محلی ابوریحان در خیابان جامی، بوستان الزهرا در خیابان فروغی – مقابل کتابخانه الزهرا و بوستان سپهر در خیابان صائب، کف‌سازی محور علیقلی آقا حدفاصل بازارچه تا گذر جامی، کف سازی خیابان جامی حدفاصل چهارباغ با گذر علی‌قلی آقا از جمله پروژه‌هایی است که با حضور مادر شهید خرازی در منطقه یک افتتاح و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

پیاده‌روسازی و ساماندهی خیابان چهارباغ پایین حدفاصل چهارراه تختی تا کوی بحرینی‌ها، پیاده‌روسازی و ساماندهی ضلع جنوبی خیابان مسجد سید حدفاصل چهارراه تختی تا خیابان ظهیرالاسلام و مسیر شمالی و جنوبی مادی مقابل بیمارستان امید در خیابان مطهری، زیباسازی و روان‌سازی عبور و مرور اطراف مسجد طیار و مناسب‌سازی بوستان کودک برای تردد آسان معلولان و جانبازان انجام شده است.

بهره‌برداری از چهار پروژه عمرانی در منطقه ۹

منطقه ۹ شهرداری اصفهان نیز مقصد بعدی مسئولان و مدیران شهری و استانی اصفهان بود تا از چهار پروژه بوستان کوهسار و فاز چهارم بوستان مهر با مساحت ۱۲هزار و ۳۱۵ مترمربع در خیابان آتشگاه، بوستان و پارکینگ جنت در خیابان آتشگاه، مقابل کوه آتشگاه در فضایی به مساحت ۱۸ هزار مترمربع و ورزشگاه سرباز زهران با مساحت یک هزار و ۱۴۰ مترمربع در خیابان میرزا طاهر- محله زهران پرده‌برداری شود.

همچنین از تندیس «عروج شهید» در منطقه دو شهرداری اصفهان با حضور پدر شهید رضایی با هزینه‌ای بالغ بر ۱/۵ میلیارد ریال با حضور خانواده شهیدان مزروعی، شهبازی، معصومی و شهید کاظم زاده به بهره‌برداری رسید.

در چهارمین روز از افتتاح پروژه‌های شهر، بوستان صفا به طول ۱۳۲ متر و عرض ۴۱ متر واقع در خیابان سردار شهید خزایی منطقه ۱۰ با اعتبار سه میلیارد ریال احداث شده است. همچنین به‌منظور تسهیل در عبور و مرور شهروندان نیز فاز اول خیابان شهید رضاییان واقع در میدان لاله تا کندرو خیابان پروین به طول یک هزار و ۶۰۰ مترمربع و عرض ۱۸ متر با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال احداث شد و در قالب طرح در مسیر امید با حضور خانواده شهید رضاییان افتتاح شد. خیابان سپهر در بزرگراه شهید آقابابایی به طول ۶۰۰ متر و عرض ۲۳ متر و با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال با حضور خانواده شهید رافعی به بهره‌برداری رسید. با توجه به وضعیت آلودگی هوای شهر اصفهان، باید سرانه فضای سبز شهر افزایش یابد و در این راه لازم است همه مردم و مسئولان تلاش کنند، بر این اساس بوستان ۲۱ هزار مترمربعی حدفاصل خیابان گلستان تا میدان حج با اعتبار ۱۲۷ میلیارد ریال در منطقه ۷ احداث شد، این بوستان به سایت بازی، میز شطرنج، میز پینگ‌پنگ، مسیر ویژه عبور دوچرخه مجهز شده، همچنین در این پروژه ۷۰ پایه روشنایی و سه هزار اصله درخت و درختچه گل کاشته شده است.

افتتاح پروژه‌ها در ایام دهه فجر تنها به پروژه‌های عمرانی محدود نشد و چندین طرح زیست محیطی نیز در این ایام به بهره‌برداری رسید. حجم بالای تردد خودروهای سبک و سنگین در خیابان‌های شهر از یک سو و مشخص نبودن شاخص‌های آلایندگی از سوی دیگر، مسئولان شهری را بر آن داشت تا برای رفع معضلات موجود گام بردارند. سه پروژه زیست محیطی شامل مرکز کنترل کیفی هوای شهر، ۱۰ ایستگاه سنجش آلودگی هوا و نخستین مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین مورد بهره‌برداری قرار گرفت تا اطلاعات دقیق‌تری از وضعیت آلایندگی هوای شهر اصفهان به دست آورده و راهکارهای موثری برای رفع معضل آلودگی هوا ارائه شود.

به گزارش ایمنا، این پروژه‌ها تنها بخشی از برنامه‌های شهرداری اصفهان برای رونق و آبادانی آن است تا در مسیر امید شاهد رشد و تعالی شهر و شهروندان باشیم.

کد خبر 337515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.