ادعای جدید نیکی هیلی علیه ایران

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد با صدور بیانیه ای مدعی شد ایران با نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، در اقدامی غیر قانونی به یمن سلاح منتقل کرده است و شورای امنیت باید در این خصوص اقدام کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اینترنتی دفتر نمایندگی آمریکا در سازمان ملل؛ نیکی هیلی در بیانیه خود اعلام کرد: «سازمان ملل گزارش نهایی خود را درباره یافته های هیئت کارشناسان در رابطه با یمن منتشر کرد.در میان یافته های این هیئت کارشناسی، مشخص شده است که تسلیحات ایرانی و موشک های بالستیک - بعد از تحریم هدفمندی که در سال ۲۰۱۵ برقرار شد - به یمن داده شده و ایران در اجرای اقدامات لازم برای جلوگیری از انتقال این تسلیحات به دست گروه ها و افراد تحریم شده کوتاهی کرده است.

 این یافته ها باعث شده اند هیئت یاد شده نتیجه گیری کند که ایران به قطعنامه ۲۲۱۶ (سال ۲۰۱۵) شورای امنیت سازمان ملل پایبند نمانده است. این گزارش تاییدی بر نگرانی های آمریکا درباره افزایش رفتار بی ثبات کننده ایران و نقض معیارهای بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت به شمار می آید.

این گزارش آنچه را که ما در ماه های اخیر به آن اشاره می کردیم، برجسته ساخته است: ایران به صورت غیر قانونی تسلیحات را با نقض چندین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل (به یمن) منتقل کرده است. آمریکا همچنان به رفتارهای خطرناک ایران معترض است و در عین حال جهانیان نمی توانند اجازه بدهند این نقض های آشکار بی آنکه پاسخی به آنها داده شود ادامه پیدا کند. ایران باید بداند که سرکشی در برابر جامعه جهانی پیامدهایی دارد. زمان آن رسیده است که شورای امنیت اقدامی انجام دهد».

کد خبر 337485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.