سوء استفاده صنعتگرنماها از اصل ۴۴ قانون اساسی

دستیار ویژه استاندار اصفهان با انتقاد بر اینکه برخی صنعتگرنماها از اصل ۴۴ قانون اساسی سوء استفاده کرده اند، گفت: دون تعارف کشور نیازمند سرمایه‌ گذاری خارجی است چرا که بودجه مورد نیاز ما با درآمدهای کشور همخوانی ندارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا امیر کریمی عصر امروز پنجشنبه- در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه نساجی اصفهان، با انتقاد بر اینکه در خصوص مشکلات موجود در کشور مردم، صنعتگران، دولت، مجلس و رییس جمهور همه یک جور گلایه می کنند، اظهار کرد: سوال این است که چه کسی می خواهد مشکلات را حل کند؟ چرا بعد از ۳۰ سال کار و خدمت وضعیت صنعت خوب نیست؟

وی گفت: متاسفانه آنچه را که در ۳۹ سال گذشته انجام داده ایم، به طور حتم درست نبوده و باید پرسید که آیا قوانین مجلس مناسب نبوده و یا مجری خوبی در دولت برای اجرای آنها نداشته ایم؟ باید توجه داشت که به دلیل اینکه نتوانسته ایم منافع دولت را با بخش خصوصی در یک سو قرار دهیم، حال کشور خوب نیست و اگر در صنعت، منافع دولت در راستای منافع بخش خصوصی باشد، حال ما خوب خواهد بود.

دستیار ویژه استاندار اصفهان با اعتقاد بر اینکه اگر اصل ۴۴ قانون اساسی به خوبی انجام می شد حال کشور امروز بهتر بود و شرکت پلی اکریل شرایط مناسب تری داشت، تصریح کرد: متاسفانه برخی صنعتگرنماها از اصل ۴۴ قانون اساسی سوء استفاده کردند.

وی با بیان اینکه اصل ۴۴ قانون اساسی به عنوان قانونی مترقی، مورد حمایت رهبر معظم انقلاب است، اما برخی در بخش خصوصی در این باره خوب عمل نکردند، گفت: کشور قوانین مترقی بسیاری در بحث صنعت دارد اما اینکه چرا استفاده نمی شود را من نمی دانم. همچنین زاینده‌ رود به عنوان تنها افتخار اصفهان اکنون همانند یک جنازه در اصفهان افتاده و مقصر خشکی آن ما مسئولان هستیم.

کریمی با تاکید بر اینکه هویت اصفهان به صنعت نساجی گره خورده و مدرنیزه شدن نساجی اصفهان توسط شرکت پلی‌اکریل آغاز شد، اظهار کرد: در حال حاضر این کارخانه در وضعیت مناسبی قرار ندارد و از سوی دیگر بانک ‌ها باید به بخشنامه‌ ها و ابلاغیه‌ های هیئت دولت که در ستاد تسهیل و شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت مصوب شده، عمل کنند.

وی همچنین با طرح این سوال که چرا وزارت صنعت، معدن و تجارت در تخصیص ارز مواد اولیه و محصول نهایی صنایع تفاوتی قائل نیست و ارز یکسان اختصاص می‌دهد؟ تصریح کرد: بدون تعارف کشور نیازمند سرمایه‌ گذاری خارجی است چرا که بودجه مورد نیاز ما با درآمدهای کشور همخوانی ندارند و باید از سرمایه گذاران حمایت کنیم.

کد خبر 337472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.