خصوصی‌سازی پلی‌اکریل مشکل‌دار بود

مشاور وزیر در امور صنایع نساجی، پوشاک و چرم ایران با انتقاد بر اینکه خصوصی سازی پلی اکریل مشکل دار بود، گفت: برای وزارت صنعت حفظ اشتغال ۲۵۰۰ کارگر پلی اکریل و شرایط آن بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا گلنار نصراللهی عصر امروز پنجشنبه- در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه نساجی اصفهان، با تاکید بر اینکه اصل ۴۴ قانون اساسی باید بهتر از این اجرا می شد، اظهار کرد: یکی از مواردی که در بحث خصوصی سازی به مشکل برخورد، کارخانه پلی اکریل بود در حالی که نباید وضعیت این صنعت گره می خورد.

وی با بیان اینکه خصوصی سازی پلی اکریل مشکل دار بود و نظارتی بر آن صورت نگرفت، تاکید کرد: البته مشکلات این کارخانه دارای راه حل است و برای وزارت صنعت حفظ اشتغال ۲۵۰۰ کارگر پلی اکریل و شرایط آن، بسیار مهم است.

مشاور وزیر در امور صنایع نساجی، پوشاک و چرم ایران با تاکید بر اینکه باید به آینده صنعت نساجی امیدوار بود، گفت: صنعت نساجی دچار تغییر و تحولاتی شده و کارخانجات آن با این وضعیت به کار خود ادامه می دهند البته می توانستیم بهتر از این در باشیم.

وی تصریح کرد: باید ۹۰۰ میلیون دلار صادرات صنعت نساجی با شرایط و پتانسیل های موجود آن، به ۳ میلیارد دلار افزایش یابد.

نصراللهی با بیان اینکه تاکنون ۹۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در صنعت نساجی انجام داده ایم که ۹۵ درصد آن توسط بخش خصوصی انجام شده است، اظهار کرد: صنعت نساجی دارای توجیه اقتصادی است و باید توجه داشت که فرش ماشینی یکی از رشته های بزرگ صنعت نساجی است که نیازمند الیاف اکریلیک است.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد فرش ماشینی کشور در کاشان تولید می شود، گفت: برای تولید فرش ماشینی نیازمند مواد اولیه «اکریلیک» هستیم.

مشاور وزیر در امور صنایع نساجی، پوشاک و چرم ایران با تاکید بر اینکه باید واردات نخ و پارچه را به کشور محدود کنیم و متاسفانه در این خصوص تشکل ها و انجمن ها کوتاهی کرده اند، تصریح کرد: مطابق برآوردهای صورت گرفته اگر بخواهیم ۹۰ درصد صنعت نساجی در کشور تولید شود در این بخش باید ۲.۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در ۹ ماهه نخست امسال ۳۰۰ میلیون دلار واردات ماشین‌آلات صنایع نساجی در کشور صورت گرفته و این حاکی از رونق این صنعت است، گفت: البته برخی از ماشین‌ آلات نساجی دست دوم است که باید با همکاری انجمن‌ها و تشکل‌های نساجی از واردات آنها جلوگیری شود.

نصراللهی در خصوص معضل ورود پوشاک قاچاق به کشور، اظهار کرد: در این راستا برای نخستین بار در مناطق آزاد، گمرکات مستقر شده است چرا که بیشترین واردات و قاچاق پارچه و پوشاک از این مبادی صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه طرح بازسازی و نوسازی در کل صنایع با اولویت صنعت نساجی در دستور کار وزارت صنعت قرار دارد که از ابتدای امسال این امر محقق شده است، گفت: از ابتدای امسال ۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات بازسازی و نوسازی به واحدهای صنعت نساجی ارائه و ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به کل صنایع تخصیص یافته که ۶ هزار میلیارد آن مربوط به صنایع نساجی است.

مشاور وزیر در امور صنایع نساجی، پوشاک و چرم ایران با تاکید بر اینکه واردات غیر رسمی نساجی، کنترل و نظارت بر آن افزایش یافته است، تصریح کرد: تجارت باید در خدمت تولید باشد و کشور ۸۰ میلیون نفری تنها با تولید محصول اداره می شود.

کد خبر 337470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.