۹۷ درصد جوانان به بازی‌های رایانه‌ای علاقه دارند

استاد دانشگاه اینسبرک اتریش گفت: بر اساس نتایج تحقیقات، ۹۷ درصد جوانان ۱۲ تا ۱۷ ساله به بازی رایانه‌ای گرایش دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پروفسور "توبیاس گریتمایر" امروز در در سومین کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای به میزبانی دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: در تحقیقی که در سال ۲۰۱۳ صورت گرفت، صنعت بازی‌های رایانه‌ای ۲.۶۵ میلیون یورو گردش مالی داشته است و ۷۶ درصد افراد اعلام کرده‌اند مایلند به رونق این صنعت کمک کنند.

وی با بیان اینکه ویدیو گیم‌ها بیشترین رواج را در بین بازی‌های رایانه‌ای دارد، افزود: به همین دلیل تاثیر این بازی‌ها بر بروز رفتارهای خشونت آمیز مورد بررسی قرار گرفته است.

استاد دانشگاه اینسبرک اتریش عنوان کرد: بر اساس تحلیلی که در سال ۲۰۱۴ بر روی ۳۴ هزار و ۴۵۶ نفر انجام گرفت، مشخص شد بازی‌های خشن تاثیر مستقیمی بر افکار، رفتار، گفتار و احساسات کاربران داشته و باعث افزایش خشونت در جامعه و عدم تمایل کمک این افراد به دیگران شده است.

وی افزود: این تحلیل بر اساس ساعات بازی افراد، سنجش آزمایشگاهی و رابطه طولی کاربران با بازی‌ها انجام شده است. بنابراین باید بررسی کنیم آیا می‌توان رفتارهای کمک کننده را همانند رفتارهای خشونت آمیز به افراد آموزش داد یا خیر ؟

گریتمایر همچنین تصریح کرد: حسی در انسان وجود دارد که با شکست دیگران خوشحال می‌شود. در بررسی‌ها، این احساس را در کاربران بازی‌های رایانه‌ای خشن مورد بررسی قرار دادیم، البته این حس در فرهنگ آلمان چندان پسندیده نیست به این معنی که کسانی که بازی‌های نوع دوستانه را دوست دارند، از انجام بازی‌های خشن کمتر خوشحال می‌شوند.

وی افزود: با انجام آزمایشی برای بررسی توانایی شناختی افراد مشخص شد، افرادی که بازی‌های نوع دوستانه را می‌پسندند، نسبت به کلماتی مانند کمک کردن در مقایسه با کلمات معمولی همچون خانه و ماشین، سریع تر واکنش نشان می‌دهند در نتیجه مشخص شد این افراد در دنیای واقعی نیز به دیگران بیشتر کمک می‌کنند

استاد این دانشگاه با بیان اینکه ۵۰ درصد کاربران بازی‌های نوع دوستان، تمایل خود به کمک به هم نوع را به صورت صریح اعلام کرده‌اند، گفت: با انجام بازی‌های نوع دوستانه دسترسی افراد به افکار نوع دوستانه نیز بیشتر شده است و در آینده این افکار به صورت یک رفتار در می آید.

وی اضافه کرد: کاربران در بازی‌های دسته جمعی اعتماد بیشتری به یکدیگر داشته و امتیازات خود را به اشتراک می‌گذارند؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که بازی‌های خشن به صورت دسته جمعی تاثیر بیشتری به روی افراد خواهد گذاشت.

گریتمایر خاطر نشان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، بازی‌های خشن نه تنها باعث تخلیه خشونت افراد نشده است، بلکه بروز رفتارهای خشونت آمیز را در بین آنها افزایش داده است.

به گزارش ایمنا، سومین کنفرانس ملی و نخستین کنفرانس بین المللی «بازی‌های رایانه ‌ای، فرصت‌ها و چالش ها» به مدت دو روز از ۲۵ تا ۲۷ بهمن سالجاری به همراه چهارمین ماراتون بازی‌ سازی در دانشگاه اصفهان در حال برگزاری است. برگزاری پنل و کارگاه آموزشی بازی‌های رایانه‌ای و کودکان، رونمایی از سرفصل‌های رشته‌ کارشناسی بازی‌سازی و برپایی نمایشگاه تجهیزات واقعیت مجازی از دیگر برنامه های این کنفرانس سه روزه است. سه سخنران کلیدی از چهره‌های بین‌المللی از کشورهای یونان و اتریش و مدیر یک شرکت بین‌المللی با درآمد بالا از طریق بازی‌های رایانه‌ای از کشور ترکیه در این کنفرانس سخنرانی دارند.

کد خبر 337359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.