تقدیر از مقالات و پایان نامه‌های برتر در حوزه بازی‌های رایانه‌ای

در سومین کنفرانس «بازی‌های رایانه‌ای، فرصت‌ها و چالش‌ها»، مقالات و پایان نامه‌های برتر در حوزه بازی‌های رایانه‌ای انتخاب و از ارایه دهندگان آنها تجلیل به عمل آمد.

 به گزارش خبرنگار ایمنا، شامگاه چهارشنبه در مراسم اختتامیه «سومین کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای، فرصت‌ها و چالش‌ها» مقالات و پایان نامه‌های برتر ارایه شده در این کنفرانس تجلیل شد.  در کنفرانس امسال هشت مقاله به عنوان مقالات برتر انتخاب و از میان ۲۵ پایان نامه دریافت شده در سه گرایش مختلف تعداد دو پایان نامه در هر گرایش انتخاب شد که مورد حمایت قرار می‌گیرد. این پایان نامه ها شامل هشت مورد در رشته علوم انسانی، ۱۳مورد در رشته فنی و مهندسی و پنج مورد در رشته هنر بوده است.

سه محور اصلی فنی، علوم انسانی و هنر برای مقاله‌های این کنفرانس تعریف شده بود که ۱۴۰ مقاله داخلی و خارجی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شد و از میان آنها ۸۷ مقاله پذیرفته شد که از میان این مقاله‌ها ۳۳ مقاله بصورت سخنرانی و ۵۴ مقاله بصورت پوستر ارایه شد. ۳۱ درصد از مقاله‌های رسیده به دبیرخانه کنفرانس با موضوع‌های بین رشته ای، ۲۸ درصد روانشناسی و علوم انسانی، ۱۷ درصد درباره رایانه و هفت درصد درباره هنر بود. داوری این مقاله‌ها توسط ۱۵۰ نفر از استادان دانشگاه‌های داخلی و خارجی انجام شده است و هر مقاله توسط سه داور بررسی و داوری شده است.

سومین کنفرانس ملی و نخستین کنفرانس بین المللی «بازی‌های رایانه ‌ای، فرصت‌ها و چالش ها» از امروز چهارشنبه در دانشگاه اصفهان آغاز شد و تا ۲۷ بهمن ادامه دارد. در نخستین روز کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای، یورگیس یاناکاکیس (Georgios Yannakakis) پژوهشگر هوش مصنوعی گیم از یونان و پروفسور توبیاس گریتمایر (Tobias Greitemeyer) استاد روانشناسی بازی‌های رایانه‌ای از اتریش سخنرانی کردند.

در روز نخست برگزاری این رویداد، چندین نشست تخصصی برگزار شد که شامل دو نشست در حوزه یادگیری و روانشناسی ، دو نشست در رشته مهندسی کامپیوتر و پزشکی، یک نشست در حوزه هنر و یکی در سایر حوزه‌ها شامل حقوق، جامعه شناسی و مسایل فقهی و ... است.

ماراتون بازی سازی، پنل بازی‌های رایانه‌ای و کودکان، رونمایی از سرفصل‌های رشته کارشناسی بازی‌ سازی و کارگاه های آموزشی از دیگر برنامه‌های این کنفرانس سه روزه است.

دبیر سومین کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای در این مراسم با بیان اینکه دو دوره نخست این رویداد به صورت ملی برگزار شد، گفت: سومین دوره این رویداد به صورت بین المللی و با دعوت از دانشگاه‌های خارجی که در حوزه‌ بازی‌سازی فعال هستند، بستری برای تقویت همکاری‌های علمی ایجاد کردکه گامی بلند در رشد و توسعه بازی‌سازی علمی در کشور خواهد بود.

جواد راستی با بیان اینکه دغدغه‌ دانشگاه اصفهان همواره حفظ کیفیت پژوهش در حوزه‌های مختلف بوده است، تصریح کرد: با توجه به نوپا بودن تحقیقات در حوزه‌ بازی‌های رایانه‌ای و با هدف حراست از آنها در مقابل پژوهش‌های دولتی و شبه‌دولتی که حاصلی جز مخدوش شدن نتایج در درازمدت را ندارد، دانشگاه اصفهان دبیرخانه دائم کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها را نیز راه‌اندازی کرد.

کد خبر 337267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.