بودجه‌های تخصصی وزارت علوم تا آخر سال واریز می‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت وگوهای شده که تا آخر امسال بودجه‌های تخصصی وزارت علوم واریز شود.

به گزارش ایمنا،  منصور غلامی در روز سه شنبه -۲۴ بهمن- در شصت و یکمین گردهمایی معاونان دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور در دانشگاه الزهرا(س) بیان اینکه وزارت علوم از لحاظ جایگاه ستادی باید بتواند مباحث بودجه ای را سامان دهد، ادامه داد: در تلاش هستیم تا با واریز بودجه‌های تخصصی وزارت علوم بتوانیم اولویت‌ها مد نظر را سامان دهیم. 

وی همچنین در مورد خوابگاه‌های دانشجویی تصریح کرد: حرکت‌های خوبی برای نوسازی و بازسازی خوابگاه های دانشجویی از سال قبل آغاز شده و از سال آینده طرح ارتقای سطح خوابگاه های قدیمی و بازسازی آنها انجام می‌شود. 

غلامی ادامه داد: اولویت این کار، مناطق زلزله زده و اماکنی که در منطقه زلزله خیز قرار دارند، است. 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه نقش سازمان امور دانشجویان در دانشگاه‌ها باید پررنگ‌تر شود، افزود: یکسان سازی ارایه خدمات در دانشگاه‌ها مورد تاکید است و باید عملیاتی شود. 

وزیر علوم تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: شرایط صندوق رفاه نیز نسبت به سال های قبل بهتر شده و توانسته بخشی از مطالبات را وصول کند.

وی در مورد افزایش حقوق دانشگاه ها و اساتید گفت: برای افزایش حقوق در حال پیگیری هستیم تا این مساله در صحن مجلس اصلاح شود. 

غلامی به نشاط دانشجویی نیز اشاره کرد و افزود: ارتقای ورزش در فضای دانشگاه ها در شادابی و نشاط دانشجویان تاثیرپذیر است. 

وی خاطر نشان کرد: در مورد خوابگاه‌های دانشجویی نیز بهتر است از عنوان سرای دانشجویی استفاده شود. 

وزیر علوم همچنین از پیگیری حقوق اساتید در مجلس خبر داد.

منبع: ایرنا

کد خبر 337263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.