سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد تومانی بخش کشاورزی استان

تیران-رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: طی چهار سال گذشته صادرات محصولات کشاورزی استان اصفهان بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، محسن کریمیان شامگاه شنبه در آیین افتتاحیه پروژه های جهاد کشاورزی شهرستان تیران و کرون اظهار کرد: سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان اصفهان بر اساس آمایش سرزمین و اقلیم انجام می شود و با توجه به بحران آب، کشت گلخانه ای و کاشت گیاهان دارویی در این استان بیشتر انجام و در حوزه باغات درختان با مصرف کمتر آب کاشت می شود.

وی افزود: با بهبود وضعیت آب و توسعه بهره برداری از روش های نوین کشاورزی میزان برداشت محصول در این منطقه نیز افزایش خواهد یافت و با افزایش میزان تولید صادرات هم رشد خواهد یافت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه برند سازی محصولات کشاورزی نیز انجام می شود، ادامه داد: طی چهار سال گذشته صادرات محصولات کشاورزی استان اصفهان بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته و ارزش صادراتی این محصولات به بیش از۸۰  میلیون دلار می رسد که محصولات با برند تولید اصفهان و ایران عرضه می شود.

وی با بیان اینکه در دهه فجر ۲۰۶ پروژه توسط جهاد کشاورزی در عرصه های کشاورزی، دامپروری و دامداری به بهره برداری رسید، تصریح کرد: برای اجرای این پروژه ها ۱۴۴ میلیارد تومان هزینه شده و این هزینه ها توسط بخش خصوصی، اعتبارات دولتی و تسهیلات بانکی تامین شده است.

کریمیان  با اشاره به اشتغالزایی طرح های جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: با اجرای ۲۰۶طرح مورد بهره برداری در دهه فجر بیش از دو هزار فرصت شغلی مستقیم ایجاد و تثبیت شده و به طور غیر مستقیم نیز بیش از هزار فرصت شغلی داشته است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی این استان در حال توسعه است، یادآورشد: طی یک سال گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در این عرصه صورت گرفته و علاوه بر ایجاد اشتغال و خودکفایی در محصولات کشاورزی به رونق اقتصادی و تولیدی استان نیز کمک کرده و عرصه های دیگر مانند حمل و نقل از این فضای تولیدی و اشتغال بهره مند شده اند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: شهرستان تیران و کرون به لحاظ موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مساعد یکی از مناطق موثر برای سرمایه گذاری اقتصادی و کشاورزی بوده و توسعه گلخانه ها در این شهرستان در حال انجام است.

کد خبر 337084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.