گلپایگانی‌ها آبروی کاراته اصفهان را خریدند

مسابقات کاراته قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی با کسب پنج مدال توسط کاراته‌کاهای گلپایگانی برای تیم اصفهان به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رقابت‌های انتخابی تیم ملی (قهرمانی کشور) شب گذشته با برگزاری مسابقات کاتا و کومیته نوجوانان و امید و نیز کاتای تیمی و انفرادی جوانان در سالن آزادی سنندج پیگیری شد که میلاد غلامی در وزن ۷۰- کیلوگرم رده سنی نوجوانان صاحب گردن آویز طلا شد و مهدی ابراهیمی در وزن ۸۴- کیلوگرم رده سنی امید به مقام سوم دست یافت تا مجموع مدال‌های اصفهان به عدد پنج برسد.

اما نکته جالب توجه در این دوره از مسابقات این بود که همین افرادی که از اصفهان به مسابقات اعزام شدند در مسابقاتی که چندی پیش به میزبانی اصفهان برگزار شد نیز حضور داشتند و نتوانستند به مدال دست پیدا کنند که یکی از علت‌های آن را می‌توان کم شدن تعداد شرکت‌کنندگان در مسابقات سنندج دانست.

به طور مثال در مسابقات رده سنی نوجوانان و وزن ۵۲- کیلوگرم در اصفهان ۲۵۳ شرکت‌کننده حضور داشتند، اما در همین وزن و رده در مسابقات سنندج ۸۳ نفر حضور پیدا کردند.

در پایان این دوره از مسابقات کاراته‌کاهای اصفهان در جایگاه هشتم قرار گرفتند، اما نکته جالب توجه این است که کاراته‌کاهای چهارمحال و بختیاری دو پله بالاتر از اصفهان و کاراته‌کاهایی استان فارس شش پله بالاتر از اصفهان در جدول ایستاده‌اند، استان‌هایی که زمانی در حسرت کاراته استان اصفهان بودند و در رویاهای خود نمی‌دیدند که بتوانند بالاتر از اصفهان قرار بگیرند.

با تمام این تفاسیر ناجی این روزهای کاراته اصفهان، کاراته‌کاهای گلپایگانی هستند که به تنهایی توانستند با کسب پنج مدال خط و نشان محکمی را برای کاراته اصفهان بکشند و ثابت کنند با یک کار سیستمی همراه با علم روز می‌توان یک شهرستان را قطب کاراته استان کرد.

جدول رده‌بندی توزیع مدال‌های مسابقات قهرمانی سه رده سنی نوجوانان، جوانان و امیدهای کاراته کشور به این شرح است:

۱. مازندران ۴ طلا، ۴ نقره و ۳ برنز

۲. فارس۳ طلا و ۵ برنز

۳. مرکزی ۲ طلا و یک نقره

۴. گیلان یک طلا، یک نقره و ۴ برنز

۵. آذربایجان شرقی و تهران یک طلا، یک نقره و ۲ برنز

۶. چهارمحال و بختیاری و زنجان یک طلا و یک نقره

۷. البرز یک طلا و ۵ برنز

۸. اصفهان یک طلا و ۴ برنز

۹. گلستان یک طلا و یک برنز

۱۰. همدان و کهگیلویه و بویراحمد یک طلا

۱۱. کرمانشاه ۳ نقره و ۲ برنز

۱۲. آذربایجان غربی ۲ نقره و یک برنز

۱۳. کرمان یک نقره و ۳ برنز

۱۴. قم، کردستان و خراسان رضوی یک نقره و یک برنز

۱۵. قزوین ۴ برنز

کد خبر 337066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.