نظام جمهوری اسلامی استخوانی در گلوی جبهه استکبار است

لنجان-رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان گفت:انقلاب اسلامی حاصل حرکت عظیم مردم زیر سایه اسلام و ولایت فقیه بود و از ابتدای پیروزی، این نظام مقدس به استخوانی در گلوی جبهه استکبار تبدیل شد.

حجت الاسلام داود صائبی در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان اظهار کرد: باید توجه داشت انقلاب اسلامی، انقلابی برمبنای توحید است که با تکیه بر قدرت الهی و حمایت مردمی آن‌هم با الگو پذیری از قیام امام حسین(ع) شکل گرفت و بر همین اساس دشمنان انقلاب اسلامی همواره درصدد از بین بردن و تخریب این انقلاب هستند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان تصریح کرد: باید توجه داشت ایران منطقه‌ای استراتژیک و ژئوپلتیک بوده و بر همین اساس اهمیت بسیار فراوانی برای استکبار جهانی بخصوص آمریکا داشته و دارد و به ویژه در زمان حکومت رژیم پهلوی، ایران مکانی برای تأمین منافع آمریکا بود.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی ایران ضربه مهلکی به دشمنان وارد کرد، ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ منافع استراتژیک و راهبردی ایالات متحده آمریکا در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس به خطر افتاد و منافع آنها از بین رفت. از سوی دیگر در زمان حکومت رژیم پهلوی، ایران استقلال سیاسی خود را همواره تحت نظارت قدرت‌های بزرگ می‌دید، اما امروز گسترش حوزه سیاسی ایران اسلامی و همچنین ایدئولوژی استکبارستیزی انقلاب، منافع جبهه استکبار را در جهان تهدید می‌کند.

صائبی موفقیت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی را مدیون تدابیر داهیانه رهبر معظم انقلاب دانست و اضافه کرد: با تدابیر داهیانه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، ولایت پذیری، وفاداری، ایثار، بصیرت و حضور دائمی در صحنه‌های مختلف ملت ایران در طول ۳۹ سال گذشته نهال انقلاب را از همه خطرها و توطئه‌ها حفظ کرد و این نهال نوپا روز به روز تنومندتر شد.

وی عنوان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی لحظات حساس شکلی تازه به خود گرفت؛ چراکه استکبار جهانی بخصوص آمریکا در تلاش بود تا با شیوه‌ها، تکنیک‌ها و استراتژی‌های مختلف بتواند قدرت و نفوذ گذشته خود را بازگرداند بر همین اساس استکبار جهانی برای مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی، توطئه‌های متعدد همچون ارتباط گیری با مخالفین انقلاب، تشویق و تهییج صدام به آغاز جنگ با ایران، تحریم تسلیحاتی و بلوکه کردن دارایی‌های ایران و... را رقم زد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: آمریکا و دیگر مستکبران جهان پس از ناکامی در رویارویی مستقیم با ملت ایران به جهت آن‌که از رهبری اقتصادی و سیاسی جهان سر بلند بیرون بیاید، با کمک دیگر مستکبران جهان دست به اجرای تحریم‌های اقتصادی علیه ایران اسلامی زدند تا شاید به اهداف خود دست پیدا کنند، اما با رهنمودهای مقام معظم رهبری و ولایت پذیری ملت ایران از آن گردنه‌های سخت گذشتیم.

وی افزود: باید گفت طی ۳۹ سال گذشته ما پیشرفت‌ها و دستاوردهای فراوانی همچون فروریختن نظام طاغوتی و سلطنتی مستبد و وابسته و استقرار نظام جمهوری اسلامی، استقلال همه جانبه، پیشرفت‌ها و دستاوردهای علمی و فناوری، دستاوردهای دفاعی- نظامی، شکل‌گیری نظام دفاعی با نیروهای مکتبی و مردمی برای کشور، احیای اسلام ناب محمدی (ص) و منزوی ساختن اسلام آمریکایی و دگرگونی و تحول در امور معیشتی مردم و به‌ویژه اقشار محروم و کم‌درآمد و... را به دست آورده‌ایم، اما ضعف‌ها و نقص‌هایی نیز وجود داشته است که باید آنها رفع کنیم.

اگر ضعف‌ها را پنهان کرده و تجاهل کنیم، نهادینه می‌شوند

صائبی گفت: باید توجه داشت گسترش خدمات به ملت ایران به صورت کمی و کیفی با گذشته قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست؛ چراکه انقلاب اسلامی نجات‌بخش بسیاری از اقشار آسیب‌پذیر و محروم جامعه بود و نباید فراموش کرد که در دوران طاغوت درصد کمی از مردم ایران از خدمات گوناگون برخوردار بودند و بخش اعظم جامعه در شهرها و روستاها با فقر و محرومیت دست و پنجه نرم می‌کردند.

وی تصریح کرد: امروز باید ضعف‌هایمان را در کنار پیشرفت‌هایمان قرار داده و آنها را بشناسیم و درصدد رفع ضعف‌ها و تقویت پیشرفت‌ها برخیزیم و اگر ضعف‌ها را پنهان کرده و تجاهل کنیم، این ضعف‌ها باقی خواهند ماند و نهادینه می‌شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان ادامه داد: از جمله ضعف‌ها و نقص‌های امروز گرایش به دنیاطلبی، اسراف و مصرف گرایی بوده که متاسفانه به موازات علم و پیشرفت‌های علمی، پیشرفت اخلاقی و تزکیه اخلاقی و نفسی پیدا نکرده‌ایم، از سوی دیگر از اجرای عدالت اجتماعی عقب مانده‌ایم.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در دیدار فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش فرمودند: در عدالت اجتماعی هنوز به نقطه‌ مورد نظر اسلام نرسیده‌ایم. هدف از عدالت اجتماعی برداشتن فاصله‌های میان مردم است، که البته در این زمینه کم کاری و عقب ماندگی داریم و باید تلاش کنیم.

صائبی عنوان کرد: معظم‌له تاکید فرمودند: باید فاصله‌های طبقاتی از بین برود و با ظلم و فساد مبارزه شود و این مهم باید سرلوحه امور قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند: مردم ما بار دیگر با حضور حماسی و دشمن شکن خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن مشت محکمی بر یاوه گویی های دشمنان خواهند زد. مردم بارها و بارها  ثابت کرده اند پای آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایستاده اند و انقلاب اسلامی و کشور سرافراز ایران را دوست دارند و مسئولان باید پاسخگوی خواسته‌های بحق مردم باشند و برای حل آنها تمام تلاش خود را بکار گیرند.  

کد خبر 337061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.