زمینه کارآفرینی دختران کم توان ذهنی فراهم شد

نایب رییس انجمن و خیریه پگاه گفت: با خرید یک دستگاه میوه خشک، زمینه اشتغال و کارآفرینی دختران کم توان ذهنی در شهر اصفهان فراهم شده است.

سودابه ادیب در گفت و گو با خبرنگار ایمنا بیان اینکه در حال حاضر دو مرکز برای توانمندسازی معلولان در سطح شهر اصفهان فعال است، اظهارکرد: مرکز اسکی هفته گذشته برای نخستین بار در کشور به منظور اشتغال پایدار معلولان افتتاح شد.

وی ادامه داد: مرکز دیگر خیریه پگاه اصفهان ویژه دختران کم توان ذهنی است که به ۳۰ دختر کم توان، حرفه هایی شامل خیاطی سرمه دوزی، چرم، گلیم بافی، نقاشی آموزش داده می شود.

وی افزود: بهمن ماه سال گذشته با مساعدت خیران یک دستگاه میوه خشک کن برای اعضای این خیریه خریداری شد که روز گذشته از این دستگاه رونمایی شد.

نایب رییس انجمن و خیریه پگاه توضیح داد: خوشبختانه با خرید این دستگاه زمینه اشتغال و کارآفرینی برای این دختران فراهم شد، سعی داریم که محصولات آنان را در بازارچه های خیریه به فروش برسانیم.

وی با بیان اینکه به دنبال ایجاد بازاری در این زمینه هستیم، ادامه داد: بازار هدفی در شهر مشخص شده تا محصولات این گروه دختران کم توان ذهنی تحت نام «خیریه و محصولات نعمت» در شهر به فروش برسد.

ادیب اظهار کرد: این مرکز خیریه از دو سال گذشته در شهر اصفهان فعالیت می کند و اکنون  ۳۰ دختر معلول کم توان ذهنی از سن ۱۵ تا ۴۵ سال در داخل این مرکز نگهداری می شوند که حرفه آموزی به آنها در اولویت قرار دارد.

وی ادامه داد: این مرکز به صورت نیمه وقت از هشت صبح تا ساعت یک بعداز ظهر فعال است، با توجه به اینکه بیشتر افراد معلول کم توان ذهنی از قشر ضعیف جامعه هستند، کمک های مالی به این معلولان پیوسته انجام می شود.

وی تاکید کرد: دختران تحت نظر این خیریه آموزش های خیاطی را طی کرده اند و اکنون به دوخت سرویس های آشپزخانه، چادر نماز، تهیه ترشی و رب گوجه فرنگی مشغول هستند، تولیدات آنها در بازارچه های شهرداری، میراث فرهنگی و بازارچه خیریه ها به فروش می رسد.

کد خبر 336940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.